HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 SB Classic + Spotify = I stort sett löst...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
bearwik Posted - 2013/01/23 : 16:09:59
Jag har installerat Spotify och parat ihop SB Server, nu har jag laddat ner ett par spellistor, problemet är att låtarna bara går några sekunder utan ljud för att sedan hoppa till nästa låt. Vad ska jag göra?
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
bearwik Posted - 2013/01/27 : 17:06:48
Enda sättet att få det att fungera var genom att stänga av Windows brandvägg helt och hållet. Men nu spelar det.
bearwik Posted - 2013/01/26 : 16:00:30
Nu har jag logga in och testat ett tjugotal gånger med olika inställningar, inget funkar.
bearwik Posted - 2013/01/26 : 13:18:18
Ok, ska testa.
Micke.e Posted - 2013/01/26 : 08:51:36
Har du kollat under "inställningar/avancerat/spotify" att du verkligen blir inloggad? Vet som sagt att det strulat endel.
Vad har du för kvalitetsinställning? Prova någon lägre kvalite först för att se om det funkar bättre.

Som sagt, logga in, och gör testet på samma sida för att se om det funkar. Tror det dessvärre bara är att hålla på och bråka på detta sätt :)
jonasz Posted - 2013/01/25 : 19:27:34
Hmmm skumt problem. Har haft problem med Spotify genom SB några ggr också. Det har blivit tyst mitt i låtarna och den har hoppat till nästa låt i spellistan. Vid de tillfällena har en omstart av modemet funkat då uppkopplingen stått och "slöat ner" sig. Testa med Bredbandskollen om så är fallet!
bearwik Posted - 2013/01/25 : 19:02:30
Jodå, SB funkar klockrent och appen till min platta också, det som inte funkar är att köra Spotify genom SB.
Jojje66 Posted - 2013/01/25 : 17:34:31
Fungerar SBn som den skall i övrigt? I så fall tycker jag att du skall prova att skriva in lösen igen och verkställa. Där efter starta om datorn 1 aller 2 ggr. Har hänt att jag fått göra det. Där efter har det funkat klockrent. Styr den med Sqeeze comander via android. Kanon tycker jag. Jag använder inte fasta Ip.

/Johan

bearwik Posted - 2013/01/25 : 17:22:59
lägger ner det här, inget funkar och jag har ingen aning om vad jag ska göra.
bearwik Posted - 2013/01/24 : 11:21:51
Ok, ska testa lite idag. Tack för tipsen.
Micke.e Posted - 2013/01/24 : 09:13:03
Vet inte om det räcker att bara pinga. Men jag valde att ge alla enheter fasta ip adresser, då funkar mitt nätverk bättre :)
Då behöver du en MAC adress på din sb, finns under "inställningar/information" sedan en bit ned på sidan, står under "Spelarens MAC adress".

Har för mig jag fick starta om servern några ggr, samt även logga in några ggr, har för mig att man kunde välja vilket format som spotify skulle sändas i, pcm/flac, som gjorde att belastningen sjönk på nätverket.

Men eftersom du inte får någon kontakt med nätet alls, så skulle jag kolla brandvägg i din router.
Kolla på undersidan av din router, ibland står adressen på den. t.ex. "http://routerlogin.net" eller en ip adress i stil med "192.168.0.100" eller så :)
bearwik Posted - 2013/01/23 : 22:36:37
quote:
gå in i routern och kolla så inte sb'n har samma ip-nummer som nåt annat i ditt nätverk.

Hur gör jag det?
jonasz Posted - 2013/01/23 : 22:14:21
Starta om alltihop, funkar inte det så gå in i routern och kolla så inte sb'n har samma ip-nummer som nåt annat i ditt nätverk. Om så är fallet ge sb'n ett fast nr. Kan ju dessutom vara nån brandvägg som spökar.
bearwik Posted - 2013/01/23 : 21:50:26
Ja, jag använder den, problemet är "player unable to connect". Vad gör jag?
Micke.e Posted - 2013/01/23 : 21:06:14
Hejsan!

Använder du Triode's spotify plugin?
Det ska vara den enda som funkar bra.
Sen får du även göra testet som finns under "inställningar/avancerat/spotify" och se om den klarar alla testen.
Sen kan du googla felet du får fram, så hittar du nog en lösning :)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000