HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Sweetspot 2013 i Jönköping

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2013/04/26 : 21:46:05


Då är jag på plats. Jag tog en liten runda i dag för att se vad för kul saker som kommer att finnas på plats och kul saker finns det!
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
MatsE Posted - 2013/05/13 : 11:12:58
Ja som jag har väntat och väntat på en rapport från detta rum. Forsman ger en stark vill ha känsla för mig
Kilgore Posted - 2013/05/13 : 09:29:45
Tack Audionet att du delade med dig av bilderna till oss som inte kunde närvara.
Bernt Jansson Posted - 2013/05/12 : 22:37:10
Tack Audionet för alla fina bilder! Du gör ett fint jobb.

Kul också att höra du tyckte våra galenskaper var roliga.
Audionet Posted - 2013/05/12 : 20:48:00


Högtalare Swan Volent VI-2, försteg Xindak CA 20th, Xindak DAC 20th och slutsteget Xindak PA 20th.






Högtalarna Swans F2.2A och monoblocken April Music Eximus S1 MkII. Missade tyvärr vad resten av kedjan bestod av. Dessa två rummen var jag inne i precis innan stängning så Jag fick tyvärr ingen riktig lysning denna gång.

Det här var sista rummet och allt jag hade att bjuda på för denna gången. 65st bilder får vara min sammanställning av Sweetspot 2013.
Audionet Posted - 2013/05/12 : 20:26:35


Garagerock på riktigt! Ett vansinnigt projekt som realiserades på kort tid.







Det här kan man verkligen kalla "Wall of Sound". Om man låter fantasin vandra fritt och ta till sig de möjligheter som kan skapas med denna princip så är det jävligt fräcka grejer man kan göra!

Det här var kanske mässans roligaste upplevelse, klart att det skall vara Grottmännen från No Frills som bjuder på det.




Förstärkeriet kom från Svenska Q-Tron samt Lynx Hilo stod för D/A omvandlingen.

Audionet Posted - 2013/05/12 : 19:24:11


Högtalaren Rosso Fiorentino var en ny bekantskap för mig och de spelade tillsammans med Audiolab. Tyvärr fick jag ingen riktig inre bild av hur det lät. Ibland får man en flashback av tidigare upplevelser och Audiolab tar mig alltid tillbaks till den tiden då Jag levde med ett Audiolab 8000A under något år under 90-talet. Det finns en liten plats i mitt hjärta för Audiolab.
Audionet Posted - 2013/05/12 : 17:34:55


Här spelades det på Forsman D2 serie tillsammans med Unison Research och Lynx Hilo AD/DA Converter. Forsman är en dipol konstruktion och ger i mina öron en härlig rymd. Jag minns hur kul det var med mina VSR VR-4 även om jag upplever att Forsman spelar med lite mer "refeinement" och mindre storslägga.
Audionet Posted - 2013/05/12 : 10:12:06


En högtalare som passar bra till nya Leben CS300F är Quali-Fi Händel Horn från Danmark. Högtalaren är byggd i Bambu med ett bredbandselement. Skivspelare Kuzma Stabi S med en Benz ACE samt RIAA iPhono iFi Micro från AMR. Det här var en kul setup att lyssna till som berörde mig.


Rydberg Posted - 2013/05/07 : 15:28:12
Jäsiken, var det High End i München denna helgen . Typiskt, första helgen sedan i julas jag är hemma i Sverige.
Audionet Posted - 2013/05/07 : 13:52:58
Nu kommer det att bli ett litet uppehåll i mitt postande då jag kommer att befinna mig på High End 2013 i Munchen fram till söndag. Men misströsta inte, det kommer mer från Jönköping när jag kommer hem!
Audionet Posted - 2013/05/07 : 07:08:02


ATC är kanske inte så vanligt i hifi-världen, men de är välkända på studio sidan. Modellprogrammet är stort och består av både elektronik och högtalare. Eftersom man jobbar med studio's och monitor's så finns det givetvis även aktiva högtalare i deras line-up.

Audionet Posted - 2013/05/06 : 22:05:21


Här fick jag en stund i soffan. Musikfiler från datorn spelades upp via Stahl-Tek ARIAA Dac, KR Audio VA880 och Peak Consult Empress VII. Det spelades på en mycket sansad nivå och ändå kändes musiken levande och dynamisk. Att kunna spela svagt med bibehållen upplevelse har blivit något jag uppskattar mer och mer med tiden.






KR Audio VA880
Audionet Posted - 2013/05/06 : 21:56:57
Tack FBK!
FBK Posted - 2013/05/06 : 21:36:26
Sweetspot mässan framstår nästan som en mässa för båda gamla och nya märken som man inte har sett på andra mässor, kul!
Och STORT tack till Audionet för bilderna, och som vanligt håller ruggigt bra kvalite!
Adagio Posted - 2013/05/06 : 21:27:59
Det blev mycket scheu, mycket trevliga trots att mitt hjärta klappar för Kuzma måste jag medge att dessa spelare är riktigt fina. Lyssnade i lördags på tre olika modeller hos Hasse på analoga väljud i Norrköping. Scheus moddade glider var en hit!
Adagio Posted - 2013/05/06 : 21:11:29
Ja det blev en liten smygpremiär för Sonus Concordia. Ett projekt som undertecknad drivit och utvecklat sen snart två år. Kommer kanske att synas mer och mer. Tänkte hålla lite låg profil i början, blir kommersiellt under denna månad i AB-form.
Det är pga detta min medverkan på olika forum varit låg under denna tid. All tid, alla pengar och all energi har gått till Sonus Concordia.
Hoppas några tog sig en titt på kablarna i fråga. Alla lyssnade till dom utan att kanske veta om det iaf. He he!
Audionet Posted - 2013/05/06 : 21:05:29
AlfaGTV, jo det spelades nog på Scheu, men inte när jag var där inne.
Audionet Posted - 2013/05/06 : 21:04:07


Det Kanadensiska märket Arteluthe har jag tidigare bekantat mig med på danska mässor. Den här modellen heter Kantate. Jag kan rekommendera en provlyssning.
AlfaGTV Posted - 2013/05/06 : 20:53:32
De spelade inte på ngn av Scheu Analog's vinylsvarvar?
/Micke
Audionet Posted - 2013/05/06 : 20:48:15
Helt riktigt Plind. Jag blandar ihop märkena, kommer inte på namnet på tillverkaren i Malmö. Hade för mig att det var något i still med Canor. Kan inte hitta det just nu.
plind Posted - 2013/05/06 : 20:33:08
Mycket läckert Men är inte Canor snarare Slovakiskt än Svenskt??
HerrD Posted - 2013/05/06 : 20:32:03
Det där rummet bjöd på en halvt inofficiell mässdebut av en ny svensk kabelmakare:
http://www.sonusconcordia.se/
Det jag har hört av dessa har varit övertygande.
Audionet Posted - 2013/05/06 : 20:23:37


Det här rummet bjöd på något som jag har varit nyfiken på en längre tid. Det är elektronik från Canor. Högtalare från Totem och musik via rullbandare. Nyfikenheten består, skulle vara intressant med en riktig lyssning. Denna gången fick jag nöja mig med en placering på sidan, knappast optimalt.





Rullbanadaren har ökat i popularitet. Vet inte om det skall tillskrivas Opus 3 som har börjat att sälja sina inspelningar på rullband. Det jag har hört har absolut övertygat!
Audionet Posted - 2013/05/06 : 19:40:24


R.A.L G.note f2, högtalare från Sverige. Elektronik från Naim fick äran att se till att högtalaren visade sig från sin bästa sida.
Imperial Posted - 2013/05/06 : 00:18:30
Du får damma av VHS'en så kan du få med både data å nån ljudglimt

En bild säger ju mer än.............



HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000