HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 vykortet

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
pix Posted - 2013/07/20 : 13:19:10
En tråd för sommar hälsningar
Trevlig sommar !
Från Sälen fjällens topp
/pix
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
soundbrigade Posted - 2014/08/03 : 10:33:38
Vi gillade mer republiken än Nordirland. Det verkade vara mer tillknäppt och "grått" uppe i norr.

Det förefaller som om ju längre söderut du kommer, destu grällare färger får husen:



pix Posted - 2014/08/02 : 20:32:34
Härlig bild Magnus
Jag jobbade i Belfast för några år sedan
På helgerna letade jag mig ut från staden för att besöka den irländska landsbygden.
Och jag längtar så tillbaka
Hela Irland är fint, men den norra kusten är i mitt tycke magnifik

Tack Anders
kanske skall jag börja med att pryda antennen på mina radio-hörselkåpor med en rävsvans
Bubbel Posted - 2014/08/02 : 19:37:46
Väldigt snygga bilder Magnus! Jag kan bara hålla med de andra att man vill åka iväg, jag som brukar vara avig mot att turista någon annanstans.

Jag tycker att din lösning är briljant pix hälsa din fru att ni är ekonomiska och bidrar till att det växande sopberg som vi alla bygger är lite mindre tack vare din insats. Lite customlack skulle inte skada .

Anders
soundbrigade Posted - 2014/08/02 : 10:37:15
I Glad-tråden antydde jag att det kunde bli en och annan bild från sommarresan som gick till Gröna ön.
Här en bild från första kvällen. Har landat, hämtat bil, checkat in på hotell och kört till downtown Bray för att äta mat.

ztenlund Posted - 2014/07/31 : 10:48:48
Racelättade hjul med lågprofildäck på en gräsklippare, inte illa!
Ge frugan ett på radio- eller blåtandskåpor och säg att hon ändå inte hör vad grannarna säger.
HerrD Posted - 2014/07/30 : 22:48:28
Några flames på sidan hade varit pricken över i!
pix Posted - 2014/07/30 : 21:37:39
Ett vykort från Bergslagens pärla
Vår gula trotjänare gick på sista versen, men oljebyte, slipade knivar, och ett par nytillverkade bakhjul, så är hon fit for fight igen


Dubbla rödbokslager och nav i 22mm plywood
Däcksprofilen är lägsta möjliga för stabil kurvtagning..


Frugan vägrar klippa gräset på dygnets ljusa timmar med rädsla av vad grannarna skall säga..
Jag tycker hon blev en skönhet

Glad sommar allihopa!

Johan4130 Posted - 2013/08/24 : 09:29:55
Centralia är skitfräckt. Finns massor av balla bilder. Har gjorts både fil och tv-spel här (Silent Hill).
Revoxarn Posted - 2013/08/23 : 08:23:09
Vilka fina bilder,snacka om att man blir sugen på resa.
soundbrigade Posted - 2013/08/19 : 20:22:33
Internetförbindelsen havererade i onsdags och sedan har det vara lite bridezilla vs bridegroomzilla. Idag funkar det men skakigt - nätet alltså.

Rubriken borde vara "Vårt Feta Amerikanska Bröllop" - 180 gäster!!!!!









soundbrigade Posted - 2013/08/13 : 05:10:35
Man måste ibland få en spark i baken och sedan våga kasta sig ut. Länge åkte vi ut i Europa med buss men när dottern flyttade till USA och vi "var tvungna" att åka över tyckte vi att vi kunde prova att köra runt lite. Successivt har vi vågat mer och mer och planerat ordentligt men samtidigt improviserat mer.
Förra året körde vi detta koncept för att resa till Sicilien.
pix Posted - 2013/08/12 : 17:07:17
Magnus,
Undrar om det "brinner i underjorden" på min gata hemmavid
Sådär börjar asfalten se ut där också..

Jättefina bilder
Man blir inspirerad att packa ryggsäcken och ge sig iväg
/Pix
Larsho Posted - 2013/08/12 : 15:12:55
Tack ztenlund
ztenlund Posted - 2013/08/12 : 15:07:43
Det är en Canon Powershot G15.

Jag gillar också Magnus resebilder.
Larsho Posted - 2013/08/12 : 15:01:33
Magnus, med risk för att bli tjatig men vad för kamera har du fotat med? bra o härliga bilder.
soundbrigade Posted - 2013/08/12 : 01:28:21
Av alla märkliga ställen vi besökt tillhör detta ett av de mer märkliga. Staden som inte längre finns heter Centralia och ligger i Pennsylvania Där fanns en kolgruva som råkade fatta eld på sextiotalet och sedan dess brinner det i kolet i underjorden. Branden har gjort att området är lite osäkert att befinna sig på och tydligast syns detta på Graffiti Highway som delvis kollapsat, gamla landsvägen som är avstängd.

















Utmed gatorna fanns det hus, affärer, kyrkor, skolor. Nu är allt utom ett par hus rivna.
soundbrigade Posted - 2013/08/12 : 00:43:39
Atlantic City:








Jaha, åsså var det det där med kvinnor och Chevatruckar ...


Jätteelefanten Lucy!


soundbrigade Posted - 2013/08/12 : 00:35:35
Från (sketna) Philadelphia.
Mycket är från betydande historiska landmärken.
King of Prussia shopping mall, kanske det största i USA.






Riding sheriff






Kväkarnas högkvarter. Riktigt härlig religion faktiskt och ett underbart föredrag där kväkarnas historia och religion presenterades på ett underbart sätt.


Från stora marknaden.


Från gamla fängelset där Al Capone satt.
soundbrigade Posted - 2013/08/12 : 00:34:24
sKULLE DELAT MED MIG AV BILDER FRÅN cAPE cOD, aTLANTIC cITY OCH pHILLADELPHIA, MEN nätverket kanske är överansträngt på motellet. Imorgon kanske.

Det gick!!!!

Från cape Cod:








Och en bild från dagens helveteselände.
soundbrigade Posted - 2013/08/11 : 03:55:50
Ligger efter: är bara en dagsresa från utgångspunkten - Tjichäjgå, men skit samma.

Ett Bostonbesök inbegrep en rejäl promenad längs Liberty Trail.










Hustrun dristade sig till att klättra upp i denna pinne som påminner om ett slag mellan kolonialister och brittiska armén 1773. Nästan 300 steg.


En av USAs vackraste byggnader - Trinity Church.




Kulig T-shirt.




Snusk i Boston:


Ölprovning:
[/quote]
soundbrigade Posted - 2013/08/04 : 04:11:49
Man ser ofta sådana där hänga på stängsel och jag tror det är nygifta som häger dem så för att liksom visa att det är för evigt ....

Spenderade hela dagen i Acadia N.P. maine. Här i Bar Harbour.


Jag gillar T-tröjor med kuliga motiv. Amrisarna har lite göteborgsk humor.


En liten gynnare som fastnade i kiselcellerna.


Uppifrån Cadillac Mountain.


Lavar och mossor på berget.


Fotbad (kallt) i Atlanten.


Min båt! Den där stora längst bort. :ajabaja:


Mussellunch i Bass Harbour. Det goda ölet, lokalt producerat står is kuggan, men där fanns ett blåbärsöl som var helt otroligt gott.


Hamnade till slut på ett billigt motell i Bucksport. Här kan man åka hiss upp i en av tornen (heter det pyloner?). Hustrun får prova imorgon. Jag gillar just inget över en stolshöjd.
räven Posted - 2013/08/04 : 00:13:36
Lyktstolpe i Lecce, Puglia, Italia!


Larsho Posted - 2013/08/03 : 11:07:37
Magnus

Vad använder du för kamera? jättefina bilder..
soundbrigade Posted - 2013/08/03 : 03:46:18
Härligt reseväder (. Därframme börjar USA.


Skogens röda ... guld??


Det här märkliga fenomenet såg vi bara till hälften (tidsbrist och behov av mat). I vår 1000-saker-man-måste-se-innan-man-dör-bok benämns det här naturfenomenet som Mahar Point, men när man frågar får man reda på att här säger man Pembroke reversing falls.
En havsvik är förbunden med havet via ett smalt sund. När tidvattnet kommer in rusar vattnet vilt genom sundet och när det nått högvatten blir det lugnt för att sedan när det rör sig mot ebb, rusa ut genom samma sund och lika vilt.
Här är vattnet på väg ut. (Vi hade inte lust att vänta tre timmar i regnet tills vattnet rasade in igen).


Jaspers Beach där tidvattnet pressat upp en formidabel mur av småsten.


Kafferast i någon liten håla. Halvtaskigt kaffe ur riktiga muggar.


Kul grej på kaféet.
soundbrigade Posted - 2013/08/02 : 03:19:07
Lite bilder från idag:
Man kan köra över till Ministers Island, där en gammal kanadensisk järnvägsmagnat hade en sommarstuga (se längst ner).






http://www.ministersisland.net/

Vi var där vid 4-tiden och återvände fem timmar senare:


Innan vi var och spanade på kvällen käkade vi en bautakräfta.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000