HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Csmm:s ljud och bildhörna

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
CSMM Posted - 2014/02/15 : 17:37:18
Hej!

Då jag är ny på forumet vill jag gärna presentera mig. Christopher heter jag och jag bor i en liten by strax utanför Karlskrona. Är 30 vintrar gammal och jobbar som CNC-operatör.

Har hållit på med hifi ca 2 år så är ganska fräsch och oförstörd än så länge :)

Min nuvarande anläggning är just nu under en omskepnad men kommer att bestå av följande:

Panasonic Ax200
Mdf-duk DIY 90"

Denon Avr 2106 agerar försteg
Denon POA2400 agerar slutsteg till topparna
T. AMP TA2400 agerar subwoofersteg
Minidsp sköter delningen mellan toppar och subs samt EQ.

Toppar är just nu under konstruktion. Kommer bli ett par små rackare med Beyma 8G40 samt Beyma T2030.
Subwoofers är just nu 4 st Peerless SLS12. Dessa kommer att utökas till 8st samtidigt som tipparna kommer på plats.

Ja det var lite kort om mig. Jag kommer fylla på med bilder och uppdateringar allt eftersom. :-)

Här kommer en ifrån trivselposition.

[URL=http://forumbilder.se/DBSSD/dsc-0482][/URL]

5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
CSMM Posted - 2014/02/16 : 19:09:20
Tack så mycket allihopa!

AlfaGTV: Jag har dock ingen renodlad hemmabio utan kör bara stereo hemmabiorecievern till trots. Den agerar bara försteg. Det är ju smidigt med inbyggd DAC och det till lågt pris.

Engelholmaudio: Jaumen :) Det var jag som ringde dig för någon vecka sedan och diskuterade lite rumsproblem. Det projektet är lagt lite på is just nu då jag blev tvungen att bygga nya toppar och har haft otroligt mycket att göra på jobbet. Nu har jobbet lugnat sig en aning så då passar jag på att körq fram högtalare i maskinen. :)
EngelholmAudio Posted - 2014/02/15 : 20:03:36
Kul med Karlskroniter!
Brandmästaren Posted - 2014/02/15 : 19:36:02
Kul att du hittat hit.

8G40 är riktigt välljudande, T2030 likaså, men dem har jag inte lyssnat så mycket på.
Har ju ett gäng av dessa men diskanterna har jag bara labbat lite med då jag byggt ett par prototyper på bakladdade horn med 8G40 i.
Inte speciellt vresigt att få till filtren till de elementen, men med lite baffelsteg så fick diskanterna dämpas en aning. 2,2 khz delar jag nu, kan säkert finslipas, men det blir i nästa prototyp :)

Mvh:
Figge.
AlfaGTV Posted - 2014/02/15 : 19:33:18
Välkommen Christopher!
Spännande med hemmabio-fokus! Det är nog ganska få som kombinerar hembygge med hembio?
Vh Mikael
sladdbarn Posted - 2014/02/15 : 17:45:46
Välkommen!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000