HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Volymkontroller

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Adagio Posted - 2014/11/03 : 18:18:31
Hej! Efter att ha jämfört HerrDs försteg med mitt insåg jag att det går att få ytterligare klarhet, transparens och även dynamik. Mitt JJ försteg har dock många väldigt fina kvaliteter. En tanke var att byta ut den Blå Alps som sitter där nu, den börjar dessutom "skrapa" lite.
Hur som helst efter mycket efterforskningar och hänsyn till bl.a. Utrymme framstår TDK som vinnare. Passiva steg-volymkontroller är ju något snäpp bättre men platskrävande och trotts allt inte steglös.
I nuläget sitter en 50k vilket är naturligt att välja förstås, men vad skulle hända om man väljer andra värden?
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Bubbel Posted - 2014/11/03 : 20:53:31
quote:
Hur som helst efter mycket efterforskningar och hänsyn till bl.a. Utrymme framstår TDK som vinnare


Jag provade KO-ON TKD pot en gång efter det använder jag inget annat kvaliteten är otroligt hög det märks även på ljudet det är mycket mindre brus.

http://www.tkd-corp.com/index-en.html

Jag har även ett LDR passivt det är överlägset allt annat jag har haft.

Anders
Joda Posted - 2014/11/03 : 19:05:18
Lättare att hitta/göra matchade lin pottar än log.
http://sound.westhost.com/pots.htm

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.18 sekunder. Snitz Forums 2000