HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Jannes nya anläggning efter 10 års frånvaro

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
jan fredholm Posted - 2014/11/05 : 23:11:35
Ok dags att börja lyssna och bygga rör igen ! efter 10 år kan jag kanske lära mig något`?

Det var 1997 jag började bygga försteg remus och reducera detta till singel triod samt bygga med rör som WE 300B , AD1 telefunken etc. jag gillar 45,10y samt 5687 som preamp rör.

Nu ska jag börja lyssna på vinyl igen . Jag har köpt ett Altec system samt en Dynavox riia . jag ska börja bygga SE rör igen snart och kommer att publicera mig här !
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Erik Andersson Posted - 2014/11/06 : 07:00:21
Gratulerar Jan, jag noterar att du verkar ha rätt inställning. Jag (och många andra) har uppfattningen att ett nyanserat och dynamiskt "njutarljud" bäst uppnås med triodrör. Helst utan yttre motkoppling. Jag vill även här nämna nytillverkade 2A3 "single-plate" jag anser de vara ljudmässigt fullt i klass med NOS 45, RE 604, F410 mm mm.
HerrD Posted - 2014/11/06 : 06:40:47
Trevligt, ser fram mot detta! Heja, heja!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000