HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Pci - Pci-e

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
TheoT Posted - 2014/11/27 : 23:01:49
Hallå

Jag har kört med ett Lynx two b kort i många år, men nu har min gamla dator lagt ner och jag har köpt en ny riktigt fin en... Men hjärndöd som man är ibland så hade jag inte en tanke på att kolla efter pci port, och detta moderkortet har ju naturligtvis bara en drös pci-e. :(
Jag vill gärna köra vidare med lynxkortet och har sett att det finns adapterkort på tex ebay. Hyr funkar det? Alla tips är välkomna.

Mvh Teodor
11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
TheoT Posted - 2014/11/30 : 22:24:26
Intressant, hur bra är det då jämfört med ett Lynx?
ninja Posted - 2014/11/29 : 09:18:57
ESI Juli är bra.
esi-juli@-en.shtml" target="_blank">http://www.ixbt.com/multimedia/esi-juli@-en.shtml
http://www.esi-audio.com/products/juliaxte/
TheoT Posted - 2014/11/29 : 09:04:22
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=92479

Blev så istället.
TheoT Posted - 2014/11/28 : 16:55:33
Tack för era svar. Jag skall för en gångs skull utnyttja ångerrätten. Får lov att byta både moderkort och processor då det inte finns något moderkort med pci som min processor passar på.

Har ni något förslag på kort och processor som är jämnbördiga?

Mvh Teodor
CH Posted - 2014/11/28 : 13:50:16
quote:
så kanske får vänta på lynx nya 6 kanal-ut-kort som jag hoppas kommer :)


Jag hoppas också, men förmodligen förgäves. Lynx har sagt att inget 6-kanals kort är planerat i nuläget.

Så det gäller nog att fortsätta ömt vårda våra Two-B..och bygga upp ett lager av beg och NOS moderkort som funkar med pci-busen..

Annars skulle ett Asus Z97-A funka för dig. Kör samma själv.
Stormen Posted - 2014/11/28 : 08:20:23
Det är ju inte så kul. Men någonstan i historien så kommer vi att komma fram till att det inte finns PCI över huvudtaget att få tag på moderkorten. Precis som dessa EISA (ISA) 8 och 16 bitars försvann. ( hade ett fint mätkort CLIO för högtalarmätningar med EISA slot)
Dock så var ju PCI ganska dominerande i många år och mängder med kvalitativa kort är byggda på dess grund, jag tänker på lite dyrare mätkort och ljudkort såklart. Sen har vi alla kort inom sjukvård, industri o militär. Håller tummarna för att antingen finns kvar moderkort att köpa eller att det kommer fram adaptrar som fungerar stabilt.
Men vad blir billigast för dig i dagsläget? köpa ett nytt Lynx-ljudkort när de kommer eller ett nytt moderkort nu o sälja det andra medans det fortfarande är "nytt" ?
TheoT Posted - 2014/11/27 : 23:49:29
Har egentligen inget behov av kortet för stunden, så kanske får vänta på lynx nya 6 kanal-ut-kort som jag hoppas kommer :)
TheoT Posted - 2014/11/27 : 23:34:30
Intel i7 5820K 3,3 GHz 15MB
CH Posted - 2014/11/27 : 23:27:04
Vad sitter det för processor i din nya dator..?
TheoT Posted - 2014/11/27 : 23:26:01
Det var inte bra. Har ett helt nytt msi x99s sli plus, hade vart kul att använda..
CH Posted - 2014/11/27 : 23:12:58
Lynx själva säger tvärt nej till dessa adaptrar, de skall tom kunna skada ljudkortet.

Köp ett nytt Asus moderkort.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000