HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Marten på HEM 2015

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Mårten Design Posted - 2015/01/28 : 16:44:01



Högtalare: Marten Coltrane Supreme 2, oöverträffad med extrem upplösning, mjukhet, dynamik, timing och naturlighet!

Monoförstärkare: Analog Domain Athene, 2000W med kontroll, dynamik, upplösning och mjukhet!

Digital: MSB Technology Select DAC, den nya referensen som ingen kommer i närheten av!

Skivspelare: Rui Borges Turntables Ultimo, referensklass!

Tonarm: Swedish Analog Technology, den bästa tonarmen vi hört!

Phono först: Whest Audio REF V MKII, bäst!

Kablar: Jorma Design Statement/Prime, också bäst!

Strömrening: GigaWatt PC-4 EVO, gör underverk!

Möbler: Solid Tech Hybrid, perfekt!

Akustik: SMT, oumbärligt!


Vi kommer också att spela på ett mindre system som inte är mycket sämre det: Marten Duke 2 högtalare, Analog Domain M75D integrerad förstärkare på 2x250W samt MSB Analog DAC!

Välkomna!


Mer info hittar ni här: Coltrane Supreme 2, AD Athene, MSB Select DAC, Rui Borges Ultimo, Swedish Analog Technology, Whest Audio, Jorma Design, GigaWatt, SMT, Duke 2, AD M75D, MSB Analog DAC, Solid Tech Hybrid
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Pac Posted - 2015/02/09 : 21:22:11
quote:

Det måste vara lite surt att ha ett så fint system och inte kunna lyssna på den musik man gillar utan tvingas spela och lyssna på fin.inspelningar med musik som kan kanske inte gillar. Precis där försvinner musikglädjen för mig.
Nej, det där är ett missförstånd. Enligt utsago svängde det som sjutton oavsett vad man stoppade i systemet.

Det som inträffade var nog en kombination av ett av de mest dynamiska styckena som finns inspelade och en demonstratör som inte kände systemet och/eller musikstycket. Att få 2kW slutsteg att klippa är en bedrift! Denna gången, tyvärr en dyr sådan...
ztenlund Posted - 2015/02/09 : 18:03:32
Det gjorde det säkert, men det var tydligen 1812 och kanonerna i den som fick mellanregistret att haverera. Om jag inte minns fel så finns det en varning på skivomslaget. Om man skruvar upp tillräckligt, då kan man nog ta kål på det mesta. Inspelningen får sägas ha hyfsat dynamiskt omfång.

För mig blev det dock ingen mässa på grund av kroppsvirus. Virusdefinitionerna innehöll tydligen inte signaturen för just den varianten...
jonasz Posted - 2015/02/09 : 13:04:28
Jag tyckte de lät fantastiskt bra!
Bernt Jansson Posted - 2015/02/09 : 08:59:23
Jodå, visst går det.

quote:
Som vanligt spelades det bästa sväng (men kanske inte bästa inspelning) blandat med fina inspelningar (men kanske inte roligast musiken) i en enda soppa. Härligt. Inga rynkade näsor bara för att inspelningen inte var perfekt.


Men kanoner var tydligen inte så lyckat.
jonasz Posted - 2015/02/09 : 07:12:37
Skulle det inte gå att spela vilken musik som helst på dem.
Wader Posted - 2015/02/09 : 05:34:18
Det måste vara lite surt att ha ett så fint system och inte kunna lyssna på den musik man gillar utan tvingas spela och lyssna på fin.inspelningar med musik som kan kanske inte gillar. Precis där försvinner musikglädjen för mig.
Micke Y Posted - 2015/02/08 : 18:41:08
Jag tar av mig hatten för Marten gänget som ställer ut detta helt galna system utan minsta chans att sälja utan bara för att det är roligt. De är verkligen generösa på allra bästa sätt.

Som vanligt spelades det bästa sväng (men kanske inte bästa inspelning) blandat med fina inspelningar (men kanske inte roligast musiken) i en enda soppa. Härligt. Inga rynkade näsor bara för att inspelningen inte var perfekt.

[/URL]

Jag hoppas att de åtminstone slapp betala för rummet, för det var säkert tillräckligt dyrt att bara frakta hit dessa jättar med all elektronik.

Micke
Pac Posted - 2015/02/08 : 14:10:00
Det fixades med en löpare som flög tur och retur Tyskland inatt så det spelar för glatta livet!

Starkt jobbat!
Pac Posted - 2015/02/08 : 13:09:31
Fejan rapporterar att 1812 "sprängde" högtalarna och jag ser en bild på ett väldigt vackert men trasigt mellanregister. Vilken mardröm!


Jag lider med Marten-gänget och hoppas att de lyckats få till något under natten.
Rickard.v Posted - 2015/02/07 : 18:51:40
Mårten vill ni berätta vad som hände idag egentligen?
Mårten Design Posted - 2015/02/07 : 11:28:29
Mårten Design Posted - 2015/02/07 : 11:25:30
Mårten Design Posted - 2015/02/04 : 14:26:11
En liten teaser!

Skivspelare: Rui Borges Ultimo MKII, SAT tonarm och pickup Ortofon MC Anna




Digital: MSB Select DAC





Vi har nu spelat med dessa underverk ett par dagar och båda spelar så bra som källor kan spela i dagsläget. Vi är mycket glada att spela på dessa på mässan i helgen.

Mvh
Mårten Design Posted - 2015/01/28 : 16:58:20
Visst, så är det.

Mvh
Rolf-san Posted - 2015/01/28 : 16:54:29
Ursäkta min synnerligen dumma fråga. Kanske till och med opassande, men det tar jag. Är det möjligt att Coltrane Supreme 2 kostar 3,5 mille?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000