HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Argon Stream 2

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
opethic Posted - 2015/09/15 : 22:52:34
Jag funderar på att skaffa en Argon Stream 2, för att kunna köra Spotify i musikrummet utan att krångla med att koppla in min Laptop som jag gör nu.

Jag har hört och läst en del gott om den.
Men min stora undran gäller om den går att koppla in på min trådlösa nätverk?
Jag har inget modem i närheten av anläggningen, Laptopen ansluter med Wifi, kan kan gör likadant med Argonen tro?

https://www.hifiklubben.se/streaming/fler-produkter-med-streaming/argon-stream-2-musikstreamer/
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
opethic Posted - 2015/11/10 : 21:02:30
Nu har jag kört denna manick en tid, främst med Spottifaj.
Smidig pryl som gör slölyssnandet till en fröjd (eller ja, ni fattar nog) går bra att styra från mobilen och ljudet är, men tanke på mina förväntningar, kanonbra!
visst, det är inte hi-end direkt. Men att 320kbs genom en manick för en knapp lusentapp kan låta så bra är inget annat än imponerande

Men - Jag fick nyligen idén att köra lite musikfiler streamade från datorn via Argon-prylen.
Första testet var tillfredställande, bra ljud och allt väl så långt.
En bekant nämnde att FLAC blivit något en standard inom detta sätt att streama musik i ett hemnätverk, främst pga möjligheten till att få med mer metadata i form av titlar/låtnamn/skivomslag mm.
Sagt och gjort, jag laddade ner Mediamonkey och rippade 15 CD i flac-format.
Men Argon-streamern vill inte läsa dom
WAV går bra, men då är det hopplöst att navigera för man ser bara "Track11" tex...
Jag vet att den ska läsa flac-filer, men jag får bara inte till det.

Nån som har koll?
HJÄLP!
opethic Posted - 2015/09/18 : 19:26:48
Så då har man köpt en, alltid lika "roligt" att konfigurera prylar i ett trådlöst nätverk

Tobbe_L Posted - 2015/09/18 : 09:55:16
Borde funka bra. När jag hade den så hängde sig den rätt ofta o visade lite fel information.

Förhoppningsvis har både firmware o användargränssnitt blivit bättre
opethic Posted - 2015/09/18 : 08:56:28
Tobbe_L
Jag har enbart tänkt att använda det till att köra Spotify med trådlös nätverksanslutning, inget annat.
Hur tror du den funkar då?
Tobbe_L Posted - 2015/09/17 : 16:01:36
Jag köpte en till sovrummet, måste snart vara ett år sedan. Den åkte tillbaka efter en dag.
Min kommentar till Hifiklubben var
"En fullständigt perfekt produkt tyvärr helt oanvändbar."

Den har allt jag vill ha som nätverkspelare tyvärr var användargränssnittet så sjukt dåligt att den inte gick att använda.
Spotify connect funkade skapligt, men den hängde sig rätt ofta.
Men att använda den för att spela musik från min server gick knappt.
Det fanns ingen sökfunktion, det gick bara att stega i bokstavsordning, visst hade du bläddrat till artister som började på C så gick det att backa. Men det gick inte att gå från A till Ö utan att passera alla där emellan... Blir lite jobbigt när man har ca 1000 grupper/artister på serven.
Det här är med den medföljande fjärren men deras app gick det lite smidigare men inte mycket.
Så den fick åka tillbaka.

Förhoppningsvis har de nu gjort om gränssnittet så att den går att använda för på pappret är det en klockren produkt.

Nu mer kör jag en liten Intel NUC samt en dac. Har ingen skärm till datorn utan kör den med VNC viewer i telefonen/plattan när jag behöver ändra något i den.
opethic Posted - 2015/09/16 : 22:48:10
Aha, tack
Vox Posted - 2015/09/16 : 07:07:44
quote:
Jag har inget modem i närheten av anläggningen, Laptopen ansluter med Wifi, kan kan gör likadant med Argonen tro?


Specifikationen säger "Inbyggd trådlös nätverksfunktion" så Wifi bör funka.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000