HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Prisvärda ekologiska kaffebönor på Willys

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
kme Posted - 2016/11/13 : 14:53:15
Prisvärda ekologiska kaffebönor på Willys 400gram 46kr Colombia, Honduras

http://www.garantskafferiet.se/vara-produkter/kaffe-och-te/kaffe/ekologiska-kaffebonor-fran-colombia/



http://www.garantskafferiet.se/vara-produkter/kaffe-och-te/kaffe/ekologiska-kaffebonor-fran-honduras/
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
soundbrigade Posted - 2016/11/16 : 09:30:49
Jag köpte oss var sitt filter från Kina. Det är lite trixigt då kaffet inte får vara för finmalet och man måste anpassa pressen så kaffet sipprar ner lagom fort.
Man kan, heta sommardagar, lägga isbitar i mjölken. Drack sådant på en diner i San Fransisco.
Tobbe_L Posted - 2016/11/16 : 08:44:39
Har de från Honduras på jobbet.
Använder presskanna o till det funkar de fin fint
Lovan Posted - 2016/11/15 : 22:34:55
Vietnamesiskt kaffe var nytt för mig. Det kanske man skulle testa någon gång. Borde väl gå bra att använda en aeropress till det?

http://tjock.se/strupen/art/317852/s_gr_du_vietnamesiskt_kaffe/
soundbrigade Posted - 2016/11/15 : 22:12:55
Jag vill ha GOTT kaffe, och i ärlighetens namnär det mer sällan jag tittar efter märkningar som antyder att kaffet skulle vara mer solidariskt, rättvist, demokratiskt än annat.

Min kommentar/åsikt borde jag kanske utvecklat men jag tror att det lätt går över styr.


Måste bara meddela att jag för några år sedan betalade gräsligt många pengar för något hekto böner som någon dvärgpunglemur i Kaukasus (eller i närheten) hade ätit och skitit ut. Detta skulle vara ett av världens bästa kaffebönor. Impad?! Nä, inte speciellt.

Men när bönorna tar slut här hemma (vi använder dem uteslutande till espresso och vietnamesiskt kaffe) ska vi kolla Willys bönor.
Lovan Posted - 2016/11/15 : 18:15:23
Äta kaffebönor? Njae...
kme Posted - 2016/11/14 : 21:50:38
Bönorna smakar riktigt bra......
Pac Posted - 2016/11/14 : 18:50:54
Jupp, hellre handla från källor där man själv har koll än att sätta sin tilltro till ännu en "brand"-märkning.
soundbrigade Posted - 2016/11/14 : 16:05:46
Verkar ju intressant när nu våra bönor tar slut. Dock är det där med FairTrade mycket suspekt. Det finns ju system där (kaffe)bönderna har makt över hela kedjan från odling till distribution. FairTrade är ju lite som franchising.
Pac Posted - 2016/11/14 : 15:01:54
Smakar de bra?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000