HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 SME 3012R

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Mats Lindqvist Posted - 2017/02/13 : 09:38:01
Hej
kan ni hjälpa mig med att värdera min tonarm?
Det är en SME 3012R i perfekt skick. Tittar man på internationella säljsidor så verkar det helt galet. Priserna där verkar ju högre än för en ny. (Det finns ju en ny, inte helt exakt, variant idag som kostar kring 20000:-)
Men jag vill gärna ha en rimlig värdering då jag ska avyttra den snart.

Med vänliga hälsningar,
Mats
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Mats Lindqvist Posted - 2017/02/18 : 15:29:06
Hej igen
Min avsikt var precis som Alfa GTV kommenterade. Jag tycker jag var väldigt tydlig med att jag ville ha tips på värdet då jag skulle avyttra.
Och jag förstår även Pac som reagerade på att jag skrev att jag ville stänga tråden. Det jag ville få fram var att ni inte längre behövde komma med värderingstips.
Dumt formulerat av mig.

I sak vill jag gärna fortsätta diskutera hur det kan komma sig att vissa gamla prylar får sådan mytisk status att de dels blir värda mer än de kostade som nya dels att de är värda mer än mätbart bättre moderna prylar.
Jag förstår såklart att det finns olika uppfattningar och att bra kvalitet håller i längden.
Men det intressanta är ju att andra gamla fina hifi-prylar, i mitt tycke tappar, för mycket av sitt värde på marknaden.
Vad tror ni detta beror på?
AlfaGTV Posted - 2017/02/17 : 19:48:32
Då förstår jag din reaktion också Per!
Jag tyckte det var ovanligt och synnerligen trevligt att "stänga" sin tråd när man fått svar på sina funderingar! Det ska jag försöka göra själv framledes!
Pac Posted - 2017/02/17 : 19:18:22
Helt OK Mats, inga ursäkter behövs.

Det jag reagerade på var "vill bara stänga denna tråden då allt nu är sålt, arm/ SPU / step-up försvann på ett bräde.". Det visar att syftet trådstartaren hade med diskussionen var något annat än att "diskutera en produkt vi har i vår ägo". Det är klart vi skall kunna diskutera våra produkter, men om syftet är att sälja så är det ju just därför vi har ett säljes-fora.

SME V, en sådan har jag med! SME gör bra armar.
AlfaGTV Posted - 2017/02/17 : 14:27:28
Jag tycker inte du har gjort ngt fel Mats

Om detta är mot reglerna så kan vi ju aldrig någonsin diskutera en produkt vi har i vår ägo för att det kan tolkas som en Säljesannons.

Nåväl, grattis till lyckad försäljning!
Mats Lindqvist Posted - 2017/02/17 : 08:18:00
PAC:
Ber om ursäkt om jag gjort ngt fel angående mina frågor om värde av prylar inför försäljning.
Skall kolla paragraferna.

MatsB:
Min andra arm är en SME V med en Miyajima pu

Mats
MatsB Posted - 2017/02/16 : 18:41:46
Vilken är din andra tonarm + pick-up?
Pac Posted - 2017/02/16 : 17:19:53
Jasså, var det en säljes annons i ett diskussionsfora?

Ajabaja Mats, kolla paragraf 5...

Mats Lindqvist Posted - 2017/02/16 : 14:41:18
Hej igen
vill bara stänga denna tråden då allt nu är sålt, arm/ SPU / step-up försvann på ett bräde.
Det var ett stort intresse inte minst för SPU.

Mats
Mats Lindqvist Posted - 2017/02/14 : 16:57:54
Jag vet inte heller om jag får så mycket. Kul ändå att den kanske är värd så mycket.
Det är bara att testa så visar det sig.
tack för synpunkten.

Mats
HLindgren Posted - 2017/02/13 : 14:07:42
Nu tror jag ju inte du får det om du tänkt sälja den i Sverige. Här är priserna ofta mycket lägre. Japanerna verkar vara de som betalar bäst för vintage HiFi.
Mats Lindqvist Posted - 2017/02/13 : 13:23:08
Tack för rådet
..och ditt engagemang
ska lägga ut den på hifimagasinet och se vad som händer.

/Mats
AlfaGTV Posted - 2017/02/13 : 11:19:08
Om jag varit på marknaden efter den typen av arm tror jag att 10K hade varit ett bra pris... Om jag var dig skulle jag nog sätta 12K och se hur det mottas? Nu vet jag inte hur stort intresse den väcker men det märker du väl snart.
Om inte annat så höjer du priset med en tusenlapp efter två veckor så ska du se att marknaden reagerar! ;)
Mats Lindqvist Posted - 2017/02/13 : 10:40:29
Tack
jag har oxå kollat litet men baxnar över de höga priserna. Det man undrar är om dessa priser är begärda priser eller verkligen speglar vad folk betalar.
Har försökt att hitta någon som köpts eller sålts i Sverige men hittar nada.
Tror du det är rimligt att begära 10K?
Vill helst inte lägga ut på tradera då jag tycker det är skit för de som vill köpa att behöva sitta å buda de sista minutrarna.
Samtidigt vill jag få rimligt bra betalt då jag ska investera i uppgradering.

Ja det är en mycket trevlig arm som jag använt med en SPU meister. Grejen är att jag har två armar på samma verk och använder i princip bara den andra.

/Mats
AlfaGTV Posted - 2017/02/13 : 10:11:12
Kollade lite på Hifishark.com och den verkar väl värderas någonstans till mellan 10K och 15K i svenska pengar. Det beror nog mest på vilket intresse den väcker hos presumtiva köpare.
Trevlig arm för övrigt!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000