HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Aktivt delningsfilter efter & före Hegel H100?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
madjong Posted - 2017/09/05 : 21:32:01
Kan jag koppla på ett analogt aktivt 3-vägs-filter efter min Hegel H100 och samtidigt använda den som ett av de tre slutstegen?

Jag undrar alltså om den kan användas som:
Försteget i H100 skickar genom Pre-Out ->
till Aktivt Filter, som skickar t.ex. 0-800Hz tillbaka ->
till Hegel H100 in genom dess "Max Level Input Home Theatre HT", där slutsteget används ->
ut genom högtalarterminalerna till baselementen.

Samtidigt som volymratten på H100 "styr" max-volymen för samtliga tre slutsteg som hängts på de andra aktiva filterutgångarna?

:D
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
madjong Posted - 2017/09/09 : 19:33:34
Nej, det var en Long Shot!

Men det funkar att hoppa över försteget i den och köra det som ett vanligt slutsteg? Och då är det HT-ingången som gäller? Då är reglagen by-passade?
emanuelgbg Posted - 2017/09/06 : 08:21:28
Nu kan jag inte Hegel 100 men tror inte det funkar med 2 insignaler samtidigt. För-och slustegsdelen är inte separerade fysiskt iaf men jag vet inte hur det styrs i menyerna? Gissar på att sinalen från ex CD går både via pre out samt till högtalarterminalerna. HT-input gör om förstärkaren till ett slutsteg kan man väl säga.

Slutsats, antingen använder du Hegel H100 som försteg innan delningsfilter eller slutsteg efter filtret men inte båda samtidigt.

mina 0.02

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000