HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Ögonmått: Tvistefråga?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Transient Design Posted - 2019/01/16 : 09:03:43
Hej Hifi-vänner

Jag sålde ett par högtalare till en kund som anser att elementen sitter så snett att han inte står ut med dem och menar att de borde bytas ut som felaktiga. Fabriken säger att detta är inom normala toleranser. Jag ska erkänna att jag inte ser något "fel" här och har inte alls sett eller tänkt på detta innan kunden påtalade detta för mig. Och så inte heller flera andra som sett högtalarna då de en tid stod i butik på demo.

Så nu kommer frågan till alla intresserade på forumet: Titta på bilderna nedan och skriv vad ni tycker om detta. Är elementen så snett monterade att det är fog för en retur av produkten?

Tilläggas bör kanske också göras att kunden fått 50% rabatt på detta par då det är en utgående modell.
13   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Rolfen Posted - 2019/01/16 : 17:34:38
Hade det handlat om en dyr projektor med en död pixel hade jag lidit med Vox men nu handlar det om ljud = låter det bra så är det bra.
Figge Posted - 2019/01/16 : 17:07:24
Lite fel forum för en tvist mellan köpare och säljande part. Måste väl kunna skötas mellan parterna.
jari Posted - 2019/01/16 : 17:01:23

Det finns ett uttryck som säger "Skönheten finns i betraktarens öga",
fast i det här fallet tvärt om.
Det här måste ni kunna lösa på något vis.
martinsson Posted - 2019/01/16 : 14:23:36
Fundering - kanske kan ådringens mönster i detta fall ge upphov till en förstärkt (i betydelsen mer än vad som är uppmätt, om så skett) upplevelse av asymetrisk position av elementen? Vi mäniskor läser lätt linjer och samband, oftast undermedvetet, något som utnyttjas flitigt inom band annat bil design bade interiört och exteriört.

Bara en fundering, inget som syftar till att ändra någons uppfattning I frågan.
Transient Design Posted - 2019/01/16 : 14:16:59
Vi hänvisar istället till kundens egen tråd på Euphonia för vidare info om detta ämne.
peterh Posted - 2019/01/16 : 13:57:20
"Bilderna är uttagna ur sitt sammanhang och därför framgår inte kvalitetsproblemet."

Vad är problemet ?

Vox Posted - 2019/01/16 : 11:57:36
Bilderna är uttagna ur sitt sammanhang och därför framgår inte kvalitetsproblemet.

Mycket dåligt av Transient Design att först fråga om det är ok att visa bilderna för att sedan presentera dem innan svar har erhållits.
peterh Posted - 2019/01/16 : 11:42:51
Jag ser ärligt talat inte problemet. Alla element sitter
på framsidan, alla element är oskadda, inga fanerskador syns.

Om man prioriterar utseende och maskinmässigt utförande så
kanske man skall köpa andra artiklar, ett par bose t.ex.

Skaffar man högtalarna för att lyssna på musik eller för att
bedöma toleranser i tillverkning ?

Vox Posted - 2019/01/16 : 11:25:10
Hur mycket rabatt jag fått är inte relevant då de inte sålts som andrasortering eller med information om att elementen inte är centrerade på fronten.
Vox Posted - 2019/01/16 : 11:20:55
Det är jag som är kunden och jag har ännu inte svarat på din fråga om du får lägga ut mina bilder eller inte.
Transient Design Posted - 2019/01/16 : 09:27:11
På kundens begäran så väljer vi här att ta bort bilderna. Det finns en annan tråd om detta på Euphonia som kunden själv har startat och fått flera kommentarer på.
peterh Posted - 2019/01/16 : 09:22:34
Jag ser ingen bild .....
Transient Design Posted - 2019/01/16 : 09:09:28
Vi väljer att ta bort bilderna på kundens högtalare efter önskan från honom.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.21 sekunder. Snitz Forums 2000