HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Problem med jordfelsbrytare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Ryssen Posted - 2021/01/05 : 14:52:04
Det är alltså till motor/kupevärmare på bil,den slårifrån efter nån minut har provat med 2 olika bilar samma på båda.
Antar att det blir varmt och smällt is i kontakten på bilen.
Men vad göra koppla för bi brytaren? jag inte jag då en elektriker...
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Perfector Posted - 2021/06/12 : 15:56:02
Kan brytaren eller elanslutningen vara felkopplad då?
Jag hade i garagets undervåning en inkoppling av lysrör, gjord av tidigare ägare som funkade fint tills man installerade jordfelsbrytare.
Då löste den ut direkt man satte på lyset.
Misstanken föll på inkopplingen vilket visade sig vara fallet.
Han hade dragit nollan till jord istället för nollan i kontakten han kopplade in sitt hemgjorda lyse till
ztenlund Posted - 2021/06/12 : 12:47:04
Jordfelsbrytaren är ingen säkring. Den löser ut på ström som räknas i milliampere när strömmen tar fel väg. Det den gör är att jämföra strömmen i fas och nolla och skiljer den över vad den är specificerad för så slår den ifrån.
Perfector Posted - 2021/06/12 : 12:11:34
Kan det vara fel säkring?
(för klen)
Ryssen Posted - 2021/01/07 : 16:09:53
Det kommer efter någon minut,misstänker att det blir kondens och fukt i kontakten på bilen när kontakten blir varm.
ztenlund Posted - 2021/01/07 : 16:01:21
Får du frånslag är det ju något som är vajsing någonstans. Jag fick aldrig någonsin frånslag på bilen jag hade förut med både motor- och kupévärmare och den hade jag väl i runt tio år. Däremot har jag fått frånslag av ett kylskåp som det blev till att byta ut. Först visste jag dock inte att det var just kylskåpet för den slog inte ifrån direkt, så jag fick ju felsöka genom att rycka allting och se vad för något som var orsaken.
Vox Posted - 2021/01/05 : 15:01:18
Om du inte är elektriker ska du INTE koppla förbi jordfelsbrytaren. Blir för dig att ringa en elektriker.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000