| Author |
Topic  |
|
|
OliT
Member

79 Posts |
Posted - 2003/02/26 : 21:46:29
|
Jag är helt och hållet nybörjare på Hifi, och har enbart varit i kontakt med PA tidigare, samt dåligt Hemmaljud, och ev. en tillstymmelse till en början av HiFi med mina Philips HP890-hörlurar tillsammans med 192Kbits Mp3'or, men nu vill jag börja handla något annat istället för att handla datorprodukter för alla mina pengar, främst pga. att datorprodukter sjunker så otroligt snabbt i värde, då jag alltid har varit intresserad av ljud så känns det naturligt att börja spekulera i HiFi-produkter, men jag vill veta vad som kan tänkas vara vettigt att börja på, kostnadsbilden kan tänkas vara ca. 6000-7000Kr för ett komplett system. Vad vill ni rekommendera, vilka företag gör produkter i de prisnivåerna som låter bra? Är det begagnatmarknaden som gäller eller ska man satsa på nytt? För mig känns det som att det är begagnat som är det vettigaste, bättre saker för samma pengar.
/Hans |
Norrlänning |
|
|
mr. Triatic
Member

1477 Posts |
Posted - 2003/02/26 : 21:53:38
|
..nu kanske folk skriker och undrar vilken håla jag krupit upp ifrån men.. Celestion F30 -högtalare för runt 3000:- NAD C300 -förstärkare för 2500:-? Cambridge Audio D300SE? -CD spelare för ca. 3000:- ..lite över din satta gräns, men en början.. |
Livet är för kort för mono |
 |
|
|
RigorMortis
Member

110 Posts |
Posted - 2003/02/26 : 22:10:51
|
| Rätt många hifi-handlare har olika systemförslag i olika prisklasser. Kolla runt på lite olika sidor så kanske du hittar något. |
Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin... |
 |
|
|
BluesBoy
Member

160 Posts |
Posted - 2003/02/26 : 22:44:50
|
| Svårt att vara ny i HiFi-djungeln, tro mig. Men de förslag som givits ovan är inte helt oävna. Men jag skulle satsa på någon trevlig stativare istället från t.ex. Monitor Audio eller Alr/Jordan |
 |
|
|
OliT
Member

79 Posts |
Posted - 2003/02/26 : 22:54:50
|
Jag har kollat på ett relativt billigt begagnat paket bestående av: