| Author |
Topic  |
|
Vee-Eight
Member

1015 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 09:42:52
|
| Ett program av oförstående, för oförstående. Tyckte att de två "hifinissarna" i hemma-hos-i-soffan-inslaget var någorlunda vettiga, men deras åsikter tryktes ned och stämplades "tomtevarning" av pajasarna i studion. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
 |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 15:52:47
|
oj många har tagit åt sig av studiopop inslaget. känner ni er trampade på tårna? jag tycker att det var rätt kul ändå. det säger väl en hel del om de fördomar som finns om vår lätt introverta hobby. det var väl inte så farligt. att ljung ansåg att hifiintresse = trist skivsamling är ju en typisk fördom. men som alltid: ingen rök utan eld. att påstå att panelen skulle vara okunniga om musik visar att många här har lika mycket fördomar som panelen.
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
|
Monster
Member

268 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 16:06:37
|
Hela programet är ett hån mot musik i alla fomer. Lika intlegent som Big Brother.
Enlig mig är det synd att svensk tv tar så lättvindigt på musik program medans man kan visa sport i alla former.
Jonas |
 |
|
|
Apex
Member

108 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 17:11:45
|
"Hela programet är ett hån mot musik i alla fomer. Lika intlegent som Big Brother"
Knappast. Studio Pop är ett av de bättre och mer underhållande kultur- och musikprogrammen som finns att se på TV över huvud taget. Jag är dock böjd att hålla med om att Susanne borde dra något gammalt över sig. |
Feminism is the radical notion that women are people. |
 |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 18:11:18
|
benägen att hålla med. studio pop håller betydligt högre standard än det mesta som visas i tv. att panelen vill vara lite dryga emellanåt kan man väl stå ut med.
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 19:21:16
|
"Om man har en taskig anläggning lär man ju knappast höra hur skivan egentligen låter. Jag menar, hur kan en liten sunkig kompaktanläggning, bergsprängare etc. förmedla hur musiken egentligen låter?
Har svårt att förstå hur musikintresserade kan sitta och lyssna på en bärbar kompaktstereo med frekvensomfång som en telefon, och ändå påstå sig vara musikintresserade!"
Hehe, om ni bara visste vilka anläggningar musiker ofta har hemma... |
 |
|
|
redestad
Member

264 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 23:19:12
|
| Måste verkligen hålla med om att det görs och visas alldeles för lite program om musik och väljud - jämförelsen med sporten är intressant. Dock är det nog bra många fler som är sportintresserade, trots det har övervikten tydligen blivit en folksjukdom... (off-topic!!) Folket borde springa iväg till närmsta HiFi-handlare istället och upptäcka vad de missar! :-) |
 |
|
Topic  |
|