Vad tycker ni om detta band, själv så har jag bara en skiva med dom och den heter "SPECTRES" en bra med b.l.a låtarna Godzilla, Goin´through the motions. http://www.blueoystercult.com/main.html
Blue Öyster Cult. Ett av dom bästa amerikanska banden under 70-talet. Dom kom väl fram under början av 70-talet. Jag har en samling med dom som täcker åren 71-86. Musiken är ganska ordinär hård rock med lite kufiska inslag. Texterna är väldigt orginella och handlar om övernaturliga fenomen, monster, ufon och sånt men hela tiden med en god portion ironi. Kultband helt enkelt! Kolla in deras logga och särskilt omslagen.
Deras första och "Tyranny and mutation" är ju klart bra och bör ju finnas med i en seriös hårdrockssamling avd. 70-tal. Såg dom live i Falkoner Centret(eller om det var Tivolis konsertsal) nån gång på 70-talet och det ringer fortfaramde i mina öron. Skämt åsido, men ösa på kunde dom, bl.a brukade dom köra ett nummer med fem gitarrer och lägga ut en ljudmatta som bokstavligt talat slog omkull en. Jag rekommenderar dom två ovan och i viss mån liveskivan "On your feet or on your knees".