Jag är förvisso nöjd med min anläggning för tillfället, men man funderar ju ändå alltid i uppgraderingsbanor. Därför tänkte jag fråga ungefär hur mycket det skulle kosta att uppgradera mina komponenter till något märkbart bättre.
Förstärkare och högtalare är inte mer än ett par månader gamla, så de är inte direkt aktuella för uppgradering i dagsläget. Det vore dock ändå intressant att veta ungefär hur mycket en märkbar uppgradering skulle kosta. T.ex. så har jag tittat åt Dynaudio 1.3, vore det en rimlig uppgradering av högtalarna? Skulle förstärkaren hamna långt efter då?
CD:n har jag under ett längre tag varit inne på att byta, den är snart två år gammal och jag tycker mig vara redo för ett steg uppåt. I vilken prisklass bör jag leta för att hitta något som inte bara är minimalt bättre? Räcker 10000:-?
Du som har så bra hörlurssystem(cd3000 + sugden headmaster) tycker jag inte behöver uppgradera högtalare=)!
Jag har lyssnat på c1:orna och tyckte dom lät kanon för dom pengarna så dom hade jag nog sparat. Trevligt snärt i basen har dom=)
Antingen hade jag moddat spelaren eller köpt en bättre begagnad cd-spelare. Själv har jag köpt en Philips 963sa(kombinerad dvd/sacd spelare) från tyskland för 4200 kr(ord pris i sverige 6000 kr). Läs testen på den på www.head-fi.org !! Sjukt prisvärd är den!
Bra är den i alla fall och sjukt prisvärd! man kan välja 96 hz och 192 hz upsampling eller off... Har inte testat den med sacd än dock=) beställ den från tyskland! har inte mycket att förlora=)!
Jag beställde från http://www.technikdirekt.de det kostade ca 460 euro inkl. frakt och postförskott Har inte jämfört den direkt mot någon spelare. Hade en Harman Kardon HD740 och tycker den här är vassare + att den nästan tar alla format. Tycker också att den slår din CD6000OSE om man hittar rätt inställningar osv. Den har nätbrunn så man kan byta nätkabel vilket kan vara en fördel om man vill det! Den väger också nästan 5 kg och ser bra ut! Sen att det klingar lite när man slår på locket får man ta=) Kan varmt rekommendera den!!!
hehe...ja dom inställingarna man föredrar=) jag kör med 192 hz upsampling, audio direct inställningen och har inte något kopplat till någon tv eller så...med audio direct så stänger man av alla bildfunktioner typ tror jag...