Är detta någon förstärkare att rekommendera? Är den prisvärd? Hur passar den ihop med ett par Dynaudio Audience 52`or? Skulle gärna vilja höra lite åsikter. Hade tänkt att köra med en Arcam CD72T.
Har tyvärr lite svårt att provlyssna i och med där jag bor så är det inte så gott om hifibutiker
Hej, Erik! Jag köpte nyligen en Arcam Diva 75+ som födelsedagspresent till min yngste son. Jag blev riktigt imponerad av denna förstärkare, som jag anser helt klart köpvärd och med ett riktigt hyfsat phonosteg inbyggt. Hur den är ihop med Dynaudio 52-or vet jag däremot inte. Jag tror i alla fall att du får svårt att hitta en bättre förstärkare i den prisklassen, möjligtvis Primare´s nya I20. Du har inte funderat på begagnade apparater? Där tror jag du kan göra riktiga fynd i den här prisklassen, d v s få en förstärkare som kostat 2-3 ggr så mycket när den var ny.
Då är det väl lika svårt att köpa nytt som att köpa gammalt? Att köpa beggat är ett kanonbra sätt att få finfina prylar utan att behöva lägga ut så mycket pengar.
Som alltid så är det du som bestämmer vad som är bra eller inte, det är dina öron som avgör. Det kan kanske vara värt att sticka in till någon närbelägen stad och ha en riktig lyssningsorgie Går du till en bra hifi-handlare kommer du få gott om tid på dig att lyssna dig fram.
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Jo det är helt klart sant. Menar bara att kommer man till en affär så kan man lätt lyssna på flera olika alternativ. Kollar man begagnat så finns inte samma möjlighet att jämföra.
Det kan man EriK . Gå till en affär hitta dina favoriter och om dem är för dyr söka på begagnatmark. Så du vett vad du köpa.!!!!!!!!!!!!!!!! Jag gjöra det så på några producter som förstärkare. CD & Högtalarna MÅSTE MAN Se förre man köppa. CD Mechanismus är sensibel och på högtalarna kola på element.
Många affärer har dessutom beggade prylar till salu i affären, och låter dig lyssna på dem på samma sätt som på deras nya prylar, utan några som helst problem.
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!