HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 kina-kablar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/02/28 :  19:19:25  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
När jag var i Kina för ett par månader sedan fannas det mängder med affärer som ENDAST sålde kablar och sladdar. Här fanns det SUPRA, Monster och IXOS bland annat. Jag kikade på dem och valde att inte köpa nåt alls, trots att de bara kostade ca 30kr per sladd.

Nu kommer min fråga då. Är det nån som vet om dessa sladdar är äkta, eller om nån bara har lindat ihop en massa koppartråd och plastat in. De såg lite mystiska ut, så därför köpte jag inte någon.

Fast eftersom jag snart ska dit igen kan det ju vara bra att veta om det ska köpas hem ett gäng kablar.

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/03/01 :  00:03:13  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
30:- !!??
är inte det tillverkningskostnaden för en Supra?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/03/01 :  00:58:13  Show Profile Send Nagra a Private Message
I kina?? jag är mycket tveksam...

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

doc
Starting Member

16 Posts

Posted - 2003/03/01 :  01:37:51  Show Profile Send doc a Private Message
I kina skall man räkna med att allt är kopior, ofta goda kopior. Kläder, sko, kablar.... Synd att du inte köpte någon för ett blindtest
/doc
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/03/01 :  01:50:50  Show Profile Send Nagra a Private Message
Ta en sväng till HK, där kan man få tag på riktiga kablar.
På tal om pirat, hela serien av Band of brothers för 100 spänn, DVD, bra kvalité...
Förvånad att det är så bra, det är ju en kopia.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/03/01 :  02:11:48  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
jupp hongkong var bra =)

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Mikael
Starting Member

12 Posts

Posted - 2003/03/01 :  05:44:10  Show Profile Send Mikael a Private Message
Saker som tillverkas i kina verkar ligga på 30-50% av priset i sverige. CD-T100 kostar tex drygt 9 000 här och 26 000 i sverige. Sen finns det kopior på det mesta och en del som nog är samma men säljs under annat namn.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000