Visst går det men varför du vill göra det vet jag inte och har svårt att förstå... Du kanske bara vill minska det magnetiska läckfältet eller och inte ta och avmagnetisera elementet. Det senare gör nämligen att man inte kan spela några ljud på det! Men man kan ju kolla på hur snyggt det är.
Ok, vill du minska det magnetiska läcket så kan man göra på två sätt och med gott resultat kombinera dessa. Det ena sättet är att man placerar en mindre magnet bakpå det bakre polstycket med ett motriktat magnetfält. Det andra sättet är att man placerar en 'skål' över magneten som döljer denna och så mycket av det främre polstycket (och naturligtvis det bakre) som möjligt. Skålen bör vara i något tjockt magnetiskt material och gärna sakna skarpa kanter.
Vill du avmagnetisera så rekommenderar jag att man delar på elementet så att man får bort magneten. Denna utsätter man för lagom hög värme från en gasolbrännare exempelvis så att man kommer över materialets curie-punkt (som brukar ligga vid några hundra grader beroende på material). Det magnetiska fältet blir då oriktat.
Folie är tunn (det är delvis betydelsen av folie) och då funkar det inte. Jag har försökt med reltivt tunna påta och kan säga att det fungerade inte så bra.. :-(