Hej. Jag vill ha upp mina högtalare en bit från golvet. idag står de på mjuka fötter o det funkar bra men nu tänkte jag som sagt var höja högtalaren. Tänkte ta en vanlig trädgårdsplatta(betong)eller en tjockare massonitskiva o måla o piffa till. är det något som är bättre än det andra? Jag tänker behålla kuddarna under högtalarna men ska jag ha några fötter till plattan om inte annat för att få upp plattan ännu mera. mvh Patrik
En betongplatta underst fungerar utmärkt. Du kan lägga tre (eller fyra) mynt under betongplattan för att skona golvet och för att plattan ska ligga stabilt. Med vänlig hälsning
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room
Lösbitar av mdf är billiga och mycket stabila. Kommer nog heller inte att förändra karaktären på det ljud du har idag. Betongplattor har jag personligen svårt för kanske beroende på utseendet och att betong har lite märkliga resonansegenskaper. Hockepuckar är väl bättre på den punkten men kan ge fula märken.
... Hockepuckar är väl bättre på den punkten men kan ge fula märken.
brumel,
Helt korrekt! Hockeypuckar har en otäck tendens att färga av sig. Jag har ett oljat ekgolv i mitt lyssningsrum där hockeypuckar lämnat fula märken efter sig ... Jag använder därför filtskydd mellan hockeypuckarna och "känsliga ytor" ...