HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Moon Nova, hur är den?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dude
Member

103 Posts

Posted - 2003/03/02 :  14:48:54  Show Profile Send dude a Private Message
Hej, jag har tänkt att köpa en ny CD i 30-40k trakten, det finns mkt att välja på där, hur står sig Moon Nova cd:n mot konkurrenter som Naim CDx, Metronome, Meridian 588, Audionet ART v.2 frågar jag mig.

Jag bor i gbg och har inte haft tillfället att gå till HifiArt i sthlm och lyssna. Är det ngn annan här som varit och lyssnat och kan ge mig en liten karaktärsbeskrivning av ljudet, gärna jamfört med ngn annan spelare. Ska jag åka till sthlm och lyssna på den innan jag köper ngt annat?

Tack för hjälp, tips mm

/Mats

pillnius??
Jobbar som rumsakustiker

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/03/02 :  15:10:28  Show Profile Send linkan a Private Message
Jag frågade Jorden om han jämfört sin Nova med några och han svarade:
"Det jag hade innan var en Naim CD2 och dom är rätt lika, men en skillnad Novan är luftigare och mer detaljerad."

Linkan

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/03/02 :  15:43:37  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag hörde nyligen Nova med I-5 och Totem model 1 Signature. Det lät fantastiskt realistiskt, jag lyssnade dock bara ca 5 min pga tidsbrist men ändå....
Äger själv en Simaudio I-3 integrerad och är mycket glad att jag valde den . Och än är den inte inspelad. Du ska absolut lyssna till Simaudios produkter innan du bestämmer dig. Själv tycker jag Nova är lite utom räckhåll för mig, men jag vet att Simaudio snart kommer med en helt ny cd-spelare som är tänkt att passa I-3!!! Bör hamna på ca 20-25 tusen. Jag tänker vänta med cd-köp tills jag hört denna. Sen ska högtalarna uppdateras men det tror jag kan bli en komplicerad process hehe.

Edited by - Snutten on 2003/03/02 15:45:06
Go to Top of Page

dude
Member

103 Posts

Posted - 2003/03/03 :  15:59:55  Show Profile Send dude a Private Message
Vet ni vad det är för pris på Novan? och tack för inläggen/MATS

pillnius??
Jobbar som rumsakustiker
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/03/03 :  16:45:56  Show Profile Send linkan a Private Message
Cirka 35'

Linkan

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2003/03/03 :  17:54:20  Show Profile Send Figge a Private Message
När kommer den nya Cd-spelaren, innan sommaren?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Edited by - Figge on 2003/03/03 17:56:59
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/03/03 :  18:33:42  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag vet inte när den nya kommer, men tror det blir innan hösten. Jag hoppas det för jag är sugen på en Naim CD5 som jag ska jämföra med.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000