Cykelslangs iden läste jag först på audinova för dämpmning till skivspelare ¨å det bör funka ganska bra =).
Det här med vad man ska använda så tror jag de flesta är svidande överens om att det beror på om man vill bli av med lådvibrationer genom att låta låtan "koppla bättre mot golvet" eller om man vill slippa vå vibrationerna ner i golvet. I mitt fall tänker jag mest på grannsämjan.
Hur högt spelar ni igentligen...?, för att sätta elektroniken i egen/resonans? Håller med om massan har betydelse, ju tyngre ju svårare att flytta på (ren fysik). För att ej sätta något i rörelse så behövs nest intill vakum (icke överförbart medium...)och då är det ju väldigt svårt att höra vad som kommer ut oavsett vad ut och var
-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........
Belle, är med på ditt resonomang, men du får tänka på att laser-pickuper och vanliga skivspelare föredrar helt bibrationsfritt för att prestera sitt ultimata. Och man behöver väl inte spela så jättehögt egentliger för att bastonerna ska få sin lilla men dock inverkan. Dessutom bor man i hus med trägolv så är det inte helt ovanligt att pickupen till skivspelaren har reagerat då man komer inklampande i rummet.