HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD bränning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

larson
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/03/03 :  11:07:26  Show Profile Send larson a Private Message
Hej forum!

Jag har upptäckt en underlighet när jag bränner cd på min dator. När jag brända Buddha bar blev det tyst mellan låtarna. På originalet är det inget mellanrum mellan låtarna. När jag nu kollar andra skivor utan mellanrum mellan låtarna blir samma sak där, ett ovälkommet avbrott mellan låtarna. Programmet är Easy CD creator. Är det någon som vet vad det beror på och kan man göra något åt det?

Mvh
Larson

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2003/03/03 :  11:25:57  Show Profile Send gromit a Private Message
Du ska bränna allt som ett spår. "Disc at once" heter det i en del program till skillnad från "Track at once".

Gr

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/03/03 :  11:28:07  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Som default på de flesta brännar-program, så ligger det 2 sekunds "tystnad/paus" mellan spåren. Det går att ta bort. Lite olika vart man ändrar det. I Nero, så kan man ta "egenskaper" på spåret och ändra längden på pausen till "0" sekunder.
Det är bara att leta.

Annars kan du göra en 'image' av skivan och sen bränna ut den.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

larson
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/03/03 :  12:37:46  Show Profile Send larson a Private Message
Tack för svaren. Jag ska kolla om jag hittar några inställningar i programmet. Är det förresten bättra att kopiera skivan till hårddisken först? I så fall, varför?

larson
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/03/03 :  12:54:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
1) Om man bara har en läs/skriv-ENHET
2) Om man skulle få för sig att göra mer än 1 kopia på sin skiva.

att bränna "On the fly" fungerar oxå, om du har 2 enhter.
Själv föredrar jag att göra en image.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000