HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Advantage pre-1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/03/03 :  14:42:25  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Har nyss fått hem min pre-1:a, Slängde mig över skönheten och började konfigurera upp den. Det mesta av P-1s funktioner är ganska självklara utom nått som kallas "Surrond mode". Vad görs? Tja att kolla i den medföljande manualen borde vara ett hett tips men ack så fel man kan ha. Denna manual är under all kritik, det känns som man skickat med den bara för att något måste följa med.

Hoppas att någon sitter och trycker på denna kunskap och vill dela med sig av den.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/03 :  15:10:44  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Detta är en funktion som gör det möjligt att by-passa volymsteget om man vill blanda hembio och 2-kanal. Då sköter man bioljudet med en bioreceivers volymkontroll och låter signalen gå rätt igenom P1:an.

Ganska smidigt och definitivt före sin tid i mitten på 90-talet....

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2003/03/03 :  21:09:06  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Eftersom jag nyligen köpte en P1:a och använder funktionen kan jag utveckla lite. För att bestämma vilken ingång som ska kopplas förbi volymkontrollen trycker man på DISPLAY/EDIT tills det står SURR "Namn på källa" (t.ex. AUX 4) i fönstret. Därefter trycker man på SOURCE +/- tills önskad ingång kommer fram. Sedan på DISPLAY/EDIT tills "normal" menyn är tillbaka.
För att koppla i eller ur funktionen håller man knappen SURR/MODE intryckt ett par sekunder.

Jag laddade hem bruksanvisningen för S2 från http://www.bladelius.com/ADVANTAGE/S2.htm, den gäller i stort sett även för P1.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/03/03 :  23:07:39  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Tack så mycket för de snabba reply:sen, fattar hur det hänger ihop nu. Riktigt smart som sagt.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000