| Author |
Topic  |
|
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 16:25:10
|
Har läst lite om vad ni tycker om div. (vinyl)butiker på Internet, jag kommer bara ihåg vad ni tyckte om Vinylbutiken, det verkade som om de flesta tycker att de är långsamma. Det tycker jag inte har beställt från dem ett tiotal ggr och det har alltid varit (ganska) snabba, men då jag bara handlat hos dem förut tänkte jag testa HotStuff.
Jag beställde 3 skivor för ca:2 månader sedan. Jag klickade i rutan att jag villa ha de skivor som fanns i lagret och inte vänta på om någon skiva saknades! Efter ca: 4 veckor mailade jag och frågade vad som hänt med min best. jo de väntade på Audioslave -men den borde komma snart.
för några dagar sedan kom skivorna. Jag gick och hämtade ut dom och öppnade "brevet" Audioslave var inte med, skivan med gul vinyl (ja det spelar väl inte så stor roll, men ändå) var svart, fast att det på följesedeln står gul vinyl och Black Sabbath Sabotage's konvolutet var rejält trasigt.
Har jag extrem otur eller är HotStuff kass? Villka Vinylbutiker är bra (f.u. Vinylbutiken)
|
|
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 16:33:12
|
Jag brukar handla av hotstuff.se och dolores.se Vinylbutiken har jag aldrig handlat av men jag tycker dem är onödigt dyra på vissa skivor. |
 |
|
|
Andreas N
Member

139 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 17:15:52
|
| Har iofs inte handlat från hotstuff på rätt länge men de erfarenheter jag har är att de är extremt snabba. Utom en gång då ordern tog 3 månader och jag hade hunnit beställa grejerna en gång till och fått dem. Vinylbutiken kan man ju inte handla från med de priserna. |
 |
|
|
kin
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 18:20:01
|
Jag har handlat en del från hotstuff. Tycker de är ganska dyra, långsamma och dåliga. Bäst är helt klart ginza samt bengans i mitt tycke. Sedan kommer cdon som ofta är lite drygare.
//kin |
Det ska vara FIRST [AND] LAST AND ALWAYS |
 |
|
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 18:26:13
|
"Jag har handlat en del från hotstuff. Tycker de är ganska dyra, långsamma och dåliga. Bäst är helt klart ginza samt bengans i mitt tycke. Sedan kommer cdon som ofta är lite drygare."
När det gäller vinyl så har hotstuff bra priser tycker jag. Gäller det CD-skivor så handlar jag av ginza.
|
 |
|
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 14:12:16
|
Så var kan man handla Vinyl utan att få fel skivor? Är cdon dryga :-) |
 |
|
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 14:14:42
|
"Så var kan man handla Vinyl utan att få fel skivor? Är cdon dryga :-)"
Tror inte att cdon säljer vinyl. |
 |
|
|
bjorre
Member

100 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 15:32:48
|
.. tycker nog hotstuff har rätt bra priser på vinyl. Sen kanske det inte är blixtsnabba leveranser, men jag har alltid fått det jag beställt... Finns det billigare ställen (vinyl) får ni gärna tipsa 
/Mvh Björn |
 |
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 15:52:21
|
| För övrigt så tror jag att man kan terrorisera sin lokala skivbutik och fråga om dom kan ta hem skivor på vinyl. Man kan ju begära att få veta priset på dem, men jag tror också att det vanligtvis är billigare att handla från nätet. Jag har själv handlat från hotstuff ett par gånger och ringt och bett dom ta hem grejor dom inte hade i sin katalog. Alla skivaffärer verkar vara anslutna till nån gemensam databas där dom kan beställa skivor som inte finns i deras eget lager. |
 |
|
|
musiclover
Member

345 Posts |
|
| |
Topic  |
|