HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Brukt Meridian CD , svakheter...?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/04 :  20:33:24  Show Profile Send sveinung a Private Message
Vurderer å kjøpe en brukt Meridian i 500-serien(506 el 508)
Er det noen som vet om noen svakheter på disse når de har noen år bak seg...?

Eller er det helt problemløst å kjøpe en brukt Meridian-spiller....?

Edited by - sveinung on 2003/03/04 20:57:05

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/04 :  23:52:33  Show Profile Send sveinung a Private Message
Ingen som har hørt om noe ....eller erfart noe.....?
Veldig takknemlig for innspill....
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/05 :  20:30:59  Show Profile Send sveinung a Private Message
Nesten utrolig at ingen her i forumet ikke har noe å fortelle om Meridian CD....?!!!
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2003/03/05 :  20:44:50  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Ingen som är vaken iallafall.
Pröva med sökfunktionen.
Här några axplock:

Nicke Löfmark
Mitt bidrag i debatten blir följande; vill du ha bäst ljud och pengar över så köper du Quad 99. Vill du vara ballare och få mindre pengar över köper du Meridian, glömt modellnamnet .

Jag letade brett för ca ett år sedan och fann BARA dessa spelare njutbara, allt annat var för ljust och vasst.

Roq

Här passar jag på att smyga in en specifik fråga:
Nån som hört och provspelat Meridian 507? Fick bra kritik i senaste "What Hifi". Den ska tydligen "buffra" musiken i ett minne för att sedan kolla ljudet en sväng till innan den släpper iväg det. Låter som man kan bli rätt irriterad på fördröjningar i start/stopp, spolning etc?
Linn Genki var ju tydligen "still going strong" - vad tror ni man kan få tag i en sån begagnad för?

Jakob_S
Jag har lyssnat på 507:an, dock bara i butik... Men jag gillade ljudet. Det är lite störande med de där fördröjningarna... Det stämmer... & andra sidan låter det ju fint... Så, om man verkligen gilalr ljudet tror jag inte man bryr sig så mycket... Jag brydde mig inte så mycket om det då jag provade den åtminstone.

lars
Jag har en Meridian 508 20 bit som klarar allt.
(Angående att spela alla typer av cd-skivor)

ekman
jag har inte så stor koll på alternativen i den prisklassen men just detta är enligt mig den stora nackdelen med cdfixen den är alldeles för grötig neråt och det är svårt att urskilja saker
meridian 507 är grymt mycket bättre på detta och den kostar mellan 20-25 tyvärr är den inte balanserad
meridian e svinfula tyvärr är dom bra också =)
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/03/05 :  21:13:23  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Verkar vara ett märke helt utan svagheter och problem då Har haft en hel del Meridian och aldrig haft några problem. Ingen av de produkter du nämner har jag några erfarenheter av men 508.24 är ju en topprankad klassiker så det kan väl knappast bli fel ljudmässigt om du får tag i en sån. Funktionsmässiga problem beror väl på skicket och är svårt att förutspå.

Vill du kolla med de som verkligen kan Meridian så rekommenderar jag att du frågar på ett Meridian-forum som t ex The Hitchhikers Guide to Meridian: http://www.softronix.com/cgi-bin/forumdisplay.cgi?action=topics&number=1&SUBMIT=Go
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/05 :  22:26:31  Show Profile Send sveinung a Private Message
Jeg takker og bukker for tipsene!
Jeg leste også testen i WHAT HIFI og så at Linn Genki fikk meget bra kritikk,og det er selvfølgelig et veldig interessant alternativ og som Bjørn-Ola lurer jeg på hva en brukt kan ligge på...?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000