Håller med Knoppen och kentkreitler har aldrig hört ett system på en mässa som låter bättre en hemma hos någon. Hemma har man ju oftast flyttat, provat, möblerat om 1000ggr för att få det så bra som möjligt. Plus att man kan sitta själv utan 100tals andra störnings moment. Det samma gäller oftast också butiker. Så svaret blir nog i det här fallet mitt eget. Skrytsamt kan tyckas men jag har 1000tals timmar med det, och kan det utan och innan.
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
drgreen, lånade den av en kille i göteborg, Jonas Dannhagen, han har i sin tur kontakt med svenska importören. Jag har lyssnat på många av DP´s steg genom åren men A1 är i särklass!
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
Svårt att välja ut det bästa. Det bästa systemet och den bästa ljudupplevelsen är två skilda saker. En god whiskey, en skön soffa o.s.v. kan ge en bättre ljudupplevelse med ett billigare system än ett dyrt finare system i en stökig lokal på en mässa. Efter ett tag så glömmer man också hur det lät och det är mest minen av själva upplevelsen som finns kvar.
Jag har hört freddes favorit system, men det når inte ända upp till toppen på min lista. De bästa systemen jag hört nyligen blir...
Audiophysics Virgo 3, Krell fpb300, wadia 301, på delad 1&2 plats med mitt eget.
Knoppens :) Ingvars stora (pi60s) system är trevligt också. (hans lilla (piP) låter i mitt tycket bättre än nått system jag hört på en mässa, tror dock det beror mest på att det är svårt att få till det på en mässa) Ulfs fina fina Mitt egna, kommer bli bäst :)
kronos på arken , wilson watt/puppy med krell 450mcx S1 och valhalla och även timbres anläggning kommer på delad första plats
alla dom här tre var ruggigt bra men dom har väldigt olika presentation av ljudet kronosen hade ruggigt bra bas och jag vet att vissa av er inte håller med men vissa skivor lät ruggigt realistiskt där wilsonstereon hade utan tvekan den bästa ljudbild jag någonsin har hört djup bredd osv fanns där och var helt självklara detta lät även i mina öron som det mest neutrala systemet om det nu finns något sådant =) timbres anläggning hade utan tveka mest mysfaktor och bäst mellanregister skivor med kvinnliga vokalister osv blir ruggigt bra =) hög gåshudskänsla
Nr 1 går helt klart till Mikael2´s anläggning. Wilson Watt/Puppy6, Krell 450mcx, Krell HTS och Wadia 861. Hade hört Wilson mycket på mässor tidigare men aldrig fastnat för dem. Här fanns precis allt, helt outstanding