| Author |
Topic  |
|
|
admin@RC
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 15:58:04
|
Onsdag och Torsdag (19:e och 20:e mars) går en High End/HiFi mässa av stapeln på RC Ljud & Bild i Umeå
Det kommer att bli en stor "Happening" för alla HiFi intresserade i norrland.
Det här kommer att spelas:
Audio Artistery högtalare Ayre elektronik Muse elektronik Chardas kablar samt tillbehör Relaxa hifibänkar Halcro elektronik Egglestone högtalare Cairn elektronik Triangle högtalare Gryphon elektronik Dynaudio högtalare (bl.a nya cotour serien, premiär!) Audio Research elektronik Magnepan högtalare Quad elektronik samt högtalare Firma Ljudinspelning / OPUS 3
Samt ett par överaskningar!!
Lokal: RC Ljud & Bild, mariedal, Umeå (bredvid E4:an)
Tid: 10.00 - 20.00, 19:e & 20:e mars.
Det kommer att bjudas på förfriskningar och natruligtvis är inträde gratis!!!
Välkommen in! |
|
|
IcedEarth
Member

498 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 16:28:35
|
Allright!. Dit lär man ju fara!
/Rickard W |
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 19:52:13
|
Räkna med besök, det här vill jag inte missa.
Känns lite snällare mot plånboken att pillra sig iväg till Ume än när man tågade till Göteborg och Arken i höstas. Det är ju bara lite drygt 30 mil till Ume... 
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
admin@RC
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 21:16:04
|
Hej igen.
Det verkar som vår överraskning kommer att gå hem. Alla som är intresserade av "tung vinyl" kommer att få något att sätta tändrena i.
mvh / anders |
 |
|
|
LCohen
Ej medlem längre

304 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 22:12:57
|
Är det verkligen en hifimässa då bara en butik är där? Och den hålls i den butikens lokaler?
Låter mer som en "happening" än en mässa. Eller? |
"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 23:06:15
|
Vi hyr Nolia nästa gång och kör en Linn-mässa va! Är du med Leo?  Nej, skämt åsido så får man nöja sig med det som bjuds häruppe vid sidan av skotrar och skogsmaskiner.   |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
admin@RC
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2003/03/08 : 01:04:40
|
Alla produkter kommer att presenteras av respektive märkes oficiella leverantör, och inte av butikens personal. En del av podukterna är sådana som butiken i vanliga fall inte säljer.
Med andra ord en mässa som är helt gratis, och har som syfte att öka intresset för det vi alla gillar; musik och hifi.
-Alla är varmt välkomna.
|
 |
|
|
admin@RC
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 21:22:08
|
Vill bara meddela att vårt evenemang har fått välkommnad tillökning från klubben.net. De kommer att visa och spela på följande:
Reference 3A - högtalare Antique Sound Labs - slutsteg Analysis Plus - kablar Audience - kablar Nordic Concept - skivspelare
Eventuellt kommer det också att finnas chans att lyssna till Dynavector Superstereo. Med andra ord finns det en hel del ytterligare att uppleva.
mvh / anders
Kom ihåg onsdag och torsdag 19-20/3. |
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 22:43:16
|
Hur f*n ska ni få plats med allt? Har ni köpt upp grannbutiken?
//Johansson |
Edited by - Johansson on 2003/03/10 22:46:54 |
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 22:44:39
|
Och om prylarna får plats, vad ska ni göra av allt folk som kommer? 
//Johansson |
 |
|
|
gurin
Member

196 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 08:27:55
|
Även jag undrar hur det skall få plats. Det är ont om plats redan med basutbudet. Vågar man hoppas på att möbelvaruhuset släppt till plats. Lite välljud bland soffor och sängar borde inte vara helt fel.
Med klubben.net på plats kanske man kan hoppas på en duell mellan analysis plus nya kopparkabel, vilken jag hemst gärna skulle vilja pröva och Cardas Golden Cross, vilket är den bästa kabel jag hört.
mvh/Gurin |
Mina öron är mina mätinstrument. |
 |
|
|
admin@RC
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 08:54:24
|
Vi hoppas allt och alla skall få plats, vi håller just nu på med lite omstrukturering av butiksytan.
Ett kabeltest är något vi har funderat över men vi vet inte riktigt hur det skall realiseras. Båda dessa kablar kommer dock att finnas i butiken så det är bara upp till den goda villjan att styra i ordning ett litet test.
mvh / anders |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 09:14:01
|
De är ju bara att ni kör ut dom där fånarna på Hermanssons kudd & bäddavdelningen intill. Butiksytan är nog ok men problemet är hur alla ska samsas så det inte blir kakofoni.    |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
admin@RC
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 10:52:55
|
Det kan ju bli ett problem men folkanströmmningen men vi hoppas på det bästa och att alla som kommer har lite tålamod.
mvh / anders |
 |
|
|
admin@RC
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2003/03/16 : 21:57:27
|
Hej alla
Det har blivit en lite förändring av tiderna för mässan. Vi kan inte garantera att demo-ytorna är klara på onsdagmorgon då en del av våra leverantörer kommer på tisdag kväll, därför har vi flyttat fram öppningen till kl. 13.00 på onsdag, hoppas det inte skall ställa till det för någon. Torsdag öppnar vi dock kl. 10.00
mvh / anders |
 |
|
| |
Topic  |
|