HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Shaktistone
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2003/03/08 :  09:51:37  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Vad är nu detta? Shaktisten? Shaktistone? Är det något hokus pokus? Är det någon slags avmagnetisering? Fungerar dom? I så fall, var får man tag på dem?

Basmuller

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2003/03/08 :  10:25:45  Show Profile Send joakim a Private Message
Man kan väl kalla dom för EM-strålningsfällor. I kort skall de fungera som så att de omvanlar EM-strålning till vibrationer(värme).

Om de funkar? De som har dem verkar tycka det. Prova själv vet jag. Säkert nån som ställer upp och kommer över med sina stenar!
Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2003/03/08 :  11:41:03  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Jaha! Nu börjar det klarna lite. Letade lite på nätet.Elektromagnetisk stabilisator! Jag anser att allt man tror på hjälper. WWW.shakti-innovations.com

Basmuller
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/03/08 :  11:55:30  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
http://www.shakti-innovations.com/
Det hjälper inte att tro. Det står rätt klart i White Papers sidorna hur dom fungerar tekniskt. Men intressantast är om dom fungerar rent praktiskt också. Dom fungerar alldeles utmärkt, och dom jag har hemma kommer inte att lämna min anläggning. dom minskar distorsionen i anläggningen.
Jag har slutat att importera dom, men eventellt kommer http://www.klubben.net/ att importera dom framöver.

Och det finns ett antal nöjda Shaktiägare här på forumet som inte bygger sina anläggningar på troende eller några mystiska religiösa vodooföreteelser. Dom har praktiskt provat Shakti och lyssnat på sina egna anläggningar att dom verkligen fungerar.
Du "Snickaregården" däremot tillhör avdelning troende.
Du tror (tror ej?) på saker och ting utan att praktiskt ha provat dom. Och du tillhör avdelningen vodoo. Att man kan se på något genom en bild att det här kan inte fungera. Genom troende.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2003/03/08 11:58:10
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2003/03/08 :  12:17:06  Show Profile Send ulf a Private Message
Ing Öhman berättade följande historia för mig. Han var på mässa i USA och i ett rum med shakti frågade han om han fick göra ett enkelt experiment med försäljarna/representanterna. Han tog bort och lade tillbaka shaktistenarna ovh representanterna fick gissa blint om stenarna var kvar eller borta. Detta upprepades ett antal gånger och resultatet översteg inte slumpen.
Ta detta för vad det är värt. Jag har inte själv använt shakti och det finns säkert de som hör en klar förbättring.Skulle själv gärna prova.
Go to Top of Page

SOTA
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/03/08 :  13:13:20  Show Profile Send SOTA a Private Message
Mycket tjusiagre med sjösten på badrummsgolvet än suspekta stenar på apparater
Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2003/03/08 :  13:29:48  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Oj då.Har man trampat nån på tårna? Jag trodde att frågan var fri!?

Basmuller
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/03/08 :  13:40:40  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Frågan är fri, och om du lägger in påståendet:
" Jag anser att allt man tror på hjälper"
Då är det inte en fråga längre.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2003/03/08 :  13:56:28  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Trevlig helg Jorma! Nu stoppar jag in Dr John I CD:n.

Basmuller
Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2003/03/08 :  15:26:40  Show Profile Send joakim a Private Message
Struket inlägg av författaren innan moderator hann göra det.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000