| Author |
Topic  |
|
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/03/08 : 15:08:51
|
| Någon som har erfarenhet av att dåliga lödningar kan ge upphov till påträngande s-ljud? |
|
|
yalpa
Member

1208 Posts |
Posted - 2003/03/08 : 15:13:57
|
nej...hä kan de in´t'... (tror jag iaf. )
Jag hade sjuka s-ljud i mina högtalare, sen ändrades filtret, nu är det inga alls. |
 |
|
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/03/08 : 15:26:08
|
quote: nej...hä kan de in´t'... (tror jag iaf. )
Jag hade sjuka s-ljud i mina högtalare, sen ändrades filtret, nu är det inga alls.
Vad ändrades i filtret? |
 |
|
|
imaster
Member

152 Posts |
Posted - 2003/03/08 : 15:54:57
|
| Dåliga lödningar kan göra en hel del, det kan säkert vara grunden för s-ljud och annat smått och gott... :) Dåliga lödningar gör iaf så att signalen inte kommer fram ordentligt, i värsta fall glappar det så man hör det men oftast så ger det bara försämrad signal. |
...Amidst falling leaves, I have found my beloved... |
 |
|
|
HPW
Member

370 Posts |
Posted - 2003/03/08 : 23:48:51
|
Dålig kontakt ex vis oxid som uppstår leder till s ljud ex vis cymbaler. En god regel är att skruva loss och skruva dit kontakterna på högtalarsidan ( båda endarna )en gång i månaden för att få bort oxid och kontakt krafs, helst skulle man löda hela vägen    |
Rundgång & Omgång |
 |
|
|
yalpa
Member

1208 Posts |
Posted - 2003/03/09 : 00:40:35
|
Från första ordningens till 2 och 3-e. Just nu har jag världens sämsta jävla kontakt vid delningsfiltret och överallt vid högtalarna, ändå finns det inga som helst s-ljud. Med fösta filtret var det asbra kontakt överallt och det lät som skit ändå. Jag tror inte att dålig kontakt kan bidra till ökade s-ljud, mer än väldigt marginellt.
Du har väl Linn rakt igenom, jag har ingen lödning mellan min K400 och BFA bananerna in i Classiken, ändå finns inga s-ljud där. Felet ligger nog nån annanstans, tyvärr har jag ingen aning var. |
 |
|
| |
Topic  |
|