HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 vem säljer justa rör?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2003/03/08 :  23:05:12  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Vem säljer justa elektronrör? Här i Göteborgstrakten, där jag bor, helst. Men resten av Sverige kan också gå fint.
Jag letar efter en bra källa till både småsignal-trioder och större rör. I Göteborg fanns ju en utmärkt liten affär med mycket NOS (New Old Stock)-rör i Linnéstan för några år sen, men den är tyvärr borta nu. Jag antar att den inte uppfyllde hyresvärdens krav på streamlining, kundgrupp och branschinriktning, för nu är där visst en frisör istället... Alla stans guldkorn är tydligen hotade nuförtiden.
Visst, LH-Musik har rör, och även GMF i Gävle. Men de är ganska begränsade i sitt urval, särskilt om man behöver småsignaltrioder. Jag är ute efter rör som till exempel 417/5842, 6N1P, 6SL7, Svetlana & Sovteksortimenten i sin helhet mfl.
Tips, någon rörbyggare? Var hittar ni era rör?

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/03/08 :  23:10:29  Show Profile Send n/a a Private Message
Tror nog LH-Musik kan ta hem de flesta rör på beställning.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/03/08 :  23:14:45  Show Profile Send time a Private Message
Demostenes i Norge har det mesta och är bra att handla av, nackdelen är att Norrbaggarna inte är med i Unionen

Lämnat forumet
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2003/03/08 :  23:48:19  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Tack för tipsen! Demostenes verkar ju vara trevligt och bra! Mycket rör-relaterade grejer. Gött! Men ingen hökare i Västsverige eller Östsverige då? Nån go källargubbe eller så? Eller har de dött allihop?

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/03/08 :  23:55:18  Show Profile Send time a Private Message
Nä, ingen på baksidan av landet...

Lämnat forumet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000