undrar om det e någon som varit iväg o tjuv lyssnat på dessa.. har inte fått något tillfälle o lyssna ännu eftersom jag bor som jag bor..långt från allt typ!
verkar juh faktiskt vara rätt lovande högtalare om man ska se till det specsen alltså, vilket man absolut inte bör stirra sig blind på..
men men.. om nån har hört o kan ge en "bedöming" så e det tacksamt.. (om jag skall bry mig om o åka o lyssna själv eller helt o hållet lägga ner det)
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Jag lyssnade på CM4 samt CDM7 NT och lånade också hem den senare. Den passade inte alls hemma i vår bostad, alltför klen bas tyckte jag.
CM4 lyssnade jag bara på i butiken och den lät väl ok i 10 minuter, sedan blev jag ganska snabbt trött i öronen. Diskant/mellanregister blev alltför påträngande med den denon-förstärkare de körde med.
Mina krav var högre än så och jag hade behövt välja en Nautilus för att bli nöjd, men den kostade en hel förmögenhet hos Hifi-klubben. Det blev istället begagnade prylar från SAT/QRS och det ångrar jag inte.
man tackr för testet o de andra intressant svaren...
läste att CM6 använder sig av samma diskant som just nautilus vilket gjorde mig lite nyfis på hur dessa lät.. o det verkar som de iaf e värda o lyssna till.. får ta vägarna förbi GBG en vacker (hellre vacker än regning) dag...
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\