HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 någon som tjuv lyssnat på BW CM6?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2003/03/10 :  14:37:09  Show Profile Send KingX a Private Message
hej hej.. på er igen =)

undrar om det e någon som varit iväg o tjuv lyssnat på dessa.. har inte fått något tillfälle o lyssna ännu eftersom jag bor som jag bor..långt från allt typ!

verkar juh faktiskt vara rätt lovande högtalare om man ska se till det specsen alltså, vilket man absolut inte bör stirra sig blind på..

men men.. om nån har hört o kan ge en "bedöming" så e det tacksamt..
(om jag skall bry mig om o åka o lyssna själv eller helt o hållet lägga ner det)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

fredde_67
Member

92 Posts

Posted - 2003/03/10 :  16:34:17  Show Profile Send fredde_67 a Private Message
Jag har inte lyssnat på dem, men här är en norsk test:

http://www.audiophile.no/omtaler/b&wcm6.html

Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/03/10 :  16:41:35  Show Profile Send Knoppen a Private Message

Jag har tidigare lyssnat kort på den mindre modellen CM4, och lite mer på CDM7 NT.

Av dessa föredrog jag CDM7 NT som låter tämligen neutralt. Jag tyckte det var lite "prasslig", "plåtig" diskant på CM4, om du förstår vad jag menar.

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

fredde_67
Member

92 Posts

Posted - 2003/03/10 :  16:55:15  Show Profile Send fredde_67 a Private Message
Jag lyssnade på CM4 samt CDM7 NT och lånade också hem den senare. Den passade inte alls hemma i vår bostad, alltför klen bas tyckte jag.

CM4 lyssnade jag bara på i butiken och den lät väl ok i 10 minuter, sedan blev jag ganska snabbt trött i öronen. Diskant/mellanregister blev alltför påträngande med den denon-förstärkare de körde med.

Mina krav var högre än så och jag hade behövt välja en Nautilus för att bli nöjd, men den kostade en hel förmögenhet hos Hifi-klubben. Det blev istället begagnade prylar från SAT/QRS och det ångrar jag inte.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/03/10 :  22:06:52  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Jag har lyssnat på dem. Inte illa, tyckte jag. Men för liten ljudbild för mig. Bra på att återge röster men ingen djupbas.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2003/03/11 :  00:20:00  Show Profile Send KingX a Private Message
man tackr för testet o de andra intressant svaren...

läste att CM6 använder sig av samma diskant som just nautilus vilket gjorde mig lite nyfis på hur dessa lät..
o det verkar som de iaf e värda o lyssna till.. får ta vägarna förbi GBG en vacker (hellre vacker än regning) dag...

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000