Oh, Avantgarde Trio Omega ! Det där systemet har debatterats en hel del på AudioAsylum ... Fräckt med bashorn i rostfritt (eller vad det nu är för metall)
Vad kommer dom fram till Det i alla fall ser minst sagt kaxigt ut och bashornen är bara för mycket. Snyggt. Basarna kan tydligen fås antingen i aluminium eller lackade .
Jag har inte följt debatten så nogrannt ... men jag har för mig att det har debatterats en del angående de specifikationer som Avantgarde anger för hornen ... ... Många var givetvis frågande hur detta system låter ...
Jag tycker åtminstone att hornen ser ut att ha potential för att låta bra
Det står på deras hemsida (http://www.avantgarde-usa.com/basshorns.html) att de är "expo-spherical" ... Detta betyder förmodligen att de är av exponential-typ och att de konstruerade för "sfärisk" placering ... förmodligen utefter en vägg.
Det verkar mycket likt Tractrix och resonemanget liknar Dr Edgars vars horn är under byggnad.. Intressant baskoncept med 2 st 15" under Orishornet, man kanske ska fundera på att ha det så ? 4x15" ? Någon som hört skillnaden 2x15" och 1x18" ? Kolla försteget med passiva "transformatorpottar" från Audio Consult, 60 kkr....
Det nye refaransesystemet med to Oris 150 og en Oris 200 i MTM, ser ganske interessant ut. Kassen med 2 15" på bildet over, er en JBL 4648A med to JBL 2226J. Eieren var en av de heldige som kunne benytte seg av JBL's "Tent sale". Disse basskassene ble solgt for $220 inkludert frakt.