Author |
Topic  |
PP
Starting Member
43 Posts |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:05:37
|
Hehe, JAG kan sluta när jag vill, så det så....   |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:07:00
|

//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
PP
Starting Member
43 Posts |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:15:28
|
varför inte?
tja för att dom inte är roliga till att börja med... |
 |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:17:42
|
Hade det inte varit för att han driver med något han inte verkar veta något om så hade det varit lite skoj, nu vet ju till och med mormor att originalsladden ska skrotas omedelbart...
//Johansson |
Edited by - Johansson on 2003/03/11 18:18:55 |
 |
|
PP
Starting Member
43 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:18:42
|
ekman: Nja, det är väl en subjektiv bedömning, eller? Ingen har ju på något sätt tvingat dig att läsa artiklarna. Själv tycker jag att de är roliga, om än överdrivna.
|
::: Helt grön på området ::: |
Edited by - PP on 2003/03/11 18:20:04 |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:20:58
|
detta är den lägsta sortens humor som finns dock plus att samma länk har blivit postad på forumet ett 5tal ggr nu tyvärr =)
läs Jim Saxons hifikrönika istället den ÄR rolig |
 |
|
PP
Starting Member
43 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:23:58
|
Ok, ber om ursäkt isf. Hade ingen aning om att den varit på tapeten tidigare. Har lite tråkigt på jobbet nu bara... |
::: Helt grön på området ::: |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:25:06
|
ingen fara jag överlever nog =) om jag måste |
 |
|
SpLiX
Member

523 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:29:06
|
Läste kabeltestet innan, AA hade jag inte sett. Du får fan hålla med om att det var kul läsning första gången 
Man börjar ibland undra vad man håller på med. Så mycket man önskat att man gjort, rest hit, köpt det, betalat av detta. Har slängt 50 k på ny hifi sedan Jan i år. Var kommer alla pengarna från som man inte trodde fanns och vart tog de vägen....... |
Låter det?? BRA! |
 |
|
kentkreitler
Member

654 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:34:17
|
Jag tyckte anonyma audiofiler var rolig. Ganska så träffande. Det är då det börjar göra ont... |
Almost cut my hair |
 |
|
Tomas
Member

1037 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:36:21
|
3) Kolla också om din el kommer från vattenkraft, vindkraft eller kärnkraftverk. Det har visat sig att el från vattenkraftverk ger ett mjukare mer organiskt ljud än el från kärnkraft.
Det här var ju faktiskt också lite roligt |
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317 |
 |
|
tompa
Member

328 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:49:02
|
Det här är ju skitkul! Och Ekman m fl som inte tycker så har kanske börjat undra lite över den egna audiofilismen, om den håller på att gå till överdrift och om inte en del införskaffade prylar egentligen varit fullständigt verkningslösa för ljudet. Nänä, Ekman, inte kan du väl på fullt allvar mena att detta är lägsta sortens humor? Själv anser jag det OK att skoja med det mesta, så länge det inte allvarligt sårar människor. Rasistiska skämt och lyteskomik hör till det lägsta, tycker jag.
tompa |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:51:02
|
visst ligger det lite i det han säger men jag tycker inte han är rolig och jag tycker definitivt det är VÄLDIGT låg humor skulle inte ens kalla det humor
visst är det ok att skämta om allt dock men det är ju en fördel om det är roligt isåfall |
 |
|
tompa
Member

328 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:53:22
|
Ah, en mjuknande hållning! Den är klädsam, Ekman!
tompa
|
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 18:56:11
|
handlar inte om hållning direkt nu handlar det om något så subjektivt som humor =)
man är dock ingen stor komiker direkt om man bara tar ett ämne och överdriver det in absurdum det krävs inte mkt hjärnaktivitet för det... |
 |
|
tompa
Member

328 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 19:05:23
|
Håller med dig, Ekman, självklart är detta som så mycket annat subjektivt. Personligen tycker jag dock att våldsamma överdrifter är kul om de är snyggt gjorda, och jag tycker att dessa som PP visade oss är ganska snyggt gjorda. Om de är plagierade från andra skämt i genren, så faller ju värdet - i synnerhet för den som läst originalet. Jag har inte sett så mycket hifi-humor tidigare, så jag kanske blev mer road än många andra. Vad jag ville säga från början var, att vi måste väl tillåta skämt om vår älskade hifi-verksamhet. I alla goda skämt, finns ett allvar som kan leda till eftertanke...
tompa |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 19:07:41
|
håller helt med om dina sista två meningar däremot tycker jag inte dessa texter var varken roliga eller välskrivna vilket förtar nöjet lite
audiofiler är annars ett rätt så tacksamt ämne att skämta om |
 |
|
Anders47
Member

1060 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 19:09:37
|
Jag tyckte inte heller att det var särskilt roligt, snarare tramsigt. Har läst de tidigare men orkade inte läsa den nya om AA eftersom det är så förutsägbart vad där står. Bra humor innehåller element av självreflektion, självironi och överraskningar men här handlar det mest om att skildra människor på ett sätt som de flesta måste uppfatta som enbart bisarrt.
|
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 19:10:29
|
nu börjar vi närma oss den fluffiga hundens kärna =) |
 |
|
DasIch
Starting Member
36 Posts |
|
Kydyl
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 22:25:59
|
hehe det är ju precis så där det är om man har oturen att få en försäljare på halsen... ush vad många lögner de kan haspla ur sig på så kort tid |
Confused by earlier errors. Bailing out... |
 |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 23:02:11
|
Den var klockren!
//Johansson |
 |
|
Qvist
Member

263 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 02:32:20
|
Visst är det skoj att läsa, man har ju själv funderat vad man sysslar med egentligen i bland :)
Det är bara det att Hifi ju ochså är en hobby och så länge man har kul och det inte går ut över "andra" saker som tex familj kanske är det väll skit samma vad man gör egentligen. Det är en sak som dom "andra" alldrig kan ta i från oss Sk Audiofiler.
En sak är defenitift säker och det är att så länge du och jag inte kan bevisa att den där näkabeln,spiken etc gör ljudet bättre i en blindtest kan dom håna oss bäst dom vill effter som att det inte är någon som uttryckligen bevisar vad dom hör.
Inte sagt att du jag behöver det. Men om vi gör det då slutar dom att garva åt oss och gör vi det inte och svamlar bort det, ja då kan dom ju garva vidare så är det bara.
Mvh |
 |
|
NtR
Member

680 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 08:52:27
|
Jag hade egentligen tänkt läsa länken och skriva ett dräpande inlägg till Ekman e-som jag tyckte han verkade lite magsur. MEN, han har rätt, det är inget kul! Förutsägbart som tusan.
Det värsta är dock att det ligger alldeles för nära sanningen för ngn som inte hittat sitt klangideal ännu. Överdriften är för liten. Jag har träffat många (här också) som ligger farligt nära, och detta är endast tragiskt.
|
Nicke the Rocker |
 |
|
Topic  |
|