| Author |
Topic  |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 23:57:08
|
Vi växer stadigt. Antalet medlemmar är kanske en osäker siffra eftersom det finns många "sovande" eller de som bara lagt 1 inlägg på ett halvår.
Här är något för kalenderbitarna som mycket bättre visar vilken fart det nu blivit på Hififorum.nu:
Det senaste dygnet har 230 olika medlemmar lagt ett eller flera inlägg var på de olika forumen !!!
Vi som modererar vill också berömma deltagarna för att det nu - trots ökad tillströmning - är mindre tjafs och skyttegravskrig. Det ger oss arbetsro att göra nästa kliv uppåt i kvalitet. Planerna finns på hur vi skall utveckla siten, fasten you seatbelts så åker vi snart...
Men framför allt: Tack för arbetsron! |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 00:28:54
|
Jag som tycker det blivit tråkigare, bla pågrund av avsaknadet av givande diskutioner. Då menar jag absolut inte kabelkrig och sånt. Snart firas det 1 års jubile va? |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 00:31:13
|
| tråkigt också att såpass låg procent av medlemmarna skriver något |
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 07:16:08
|
Nu är det ju så pojkar att KVALITETEN på forumet inte handlar om antal inlägg eller att NÅGON ANNAN skall starta en intressant diskussion.
Lite får man ju göra själv...
|
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 09:22:07
|
Då ska ni ha tack för ett bra skött forum.
Tack tack.
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
srv
Member

377 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 11:48:03
|
Detta, eftersom det är ett BRA forum! Skall själv försöka att komma med fler inlägg i fortsättningen, om man nu har nåt att komma med.........typ en sanning eller så Ett förslag är att ha en ny "Avdelning" där debattsugna kan hålla till. Det är ju uppenbart att behovet finns. Räcker ju att bara ens nämna ordet KABLAR så hettar det till med omedelbar verkan. Se t.ex på Sladd's senaste om Elektriker....... Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
Edited by - srv on 2003/03/12 11:50:13 |
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 12:37:21
|
Jo, fast man får ta en promenad ibland och försöka tänka positivt och sätta sig in i andras värld och undersöka risken att man misstolkar det budskap man läser. Vi räddade skivan i el-tråden nu på morgonen med lite kreativ ödmjukhet, både undertecknad och ett par till.
Tack för berömmet, ibland behöver de som modererar lite sådan grädde, det är mycket sur mjölk ganska ofta annars....
Debatter kan vi ha på nästan alla forum, det är alls inte förbjudet. |
 |
|
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 18:20:00
|
Jag får tacka för ett mycket bra forum och mycket intressant läsning. Jag läser på forumet varje dag och hittar altid något roligt att läsa Eftersom jag inte kan så mycket om Hifi så blir det mest att jag läser era diskutioner istället för att skriva själv. Tack än en gång för ett mycket bra forum!
|
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
|
 |
|
|
arcam
Member

1698 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 19:34:43
|
...en tanke...tänk om inte detta forum hade funnits... man märker först att båset är tomt när kon är såld...
mvh Arcam      
|
 |
|
|
zeke
Starting Member
8 Posts |
Posted - 2003/03/16 : 02:17:28
|
Kan bara instämma till Atlas inlägg, fantastiskt intressant sida, har hittat massor med matnyttigt. Inte minst har jag fått snabbt svar samt goda råd till mitt första inlägg.
Hälsningar Zeke |
 |
|
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/03/16 : 11:23:39
|
Får instämma i berömmet till våra Moderatorer som har hand om detta forum. Jag har fått många bra tips på hifi & musik här på forumet plus att det är trevligt att diskutera om olika saker. Visst har det varit mycket tjafs men det har blivit bättre vi får väl alla skärpa oss och försöka hålla en seriös linje. Jag kollar in varje dag vad som diskuteras och frågas om måste säga att är en trevlig träffpunkt för oss hifi och musikintresserade att det finns ett sådant här forum där vi kan dela våra intressen med varandra.
/Po
|
Edited by - poman on 2003/03/16 11:24:35 |
 |
|
|
geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 23:27:41
|
hej Mycket bra forum, bra att det finns, annars hade det varit nödvändigt att starta ett :). Är och kollar flera gånger om dan om jag kan. Hittar alltid något av intresse och har lärt mig mycket sedan jag började titta in här. Tack för ett bra jobb och att ni håller igång detta. MVH |
geldis |
Edited by - geldis on 2003/03/29 23:29:43 |
 |
|
|
marbrink
Member

2873 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 23:56:35
|
Helt enkelt ett mycket bra forum där folk hjälper varandra och är trevliga(för det mesta i alla fall). Tycker också att moderatorerna gör ett mycket bra jobb och får folk att hålla sams..=) Timbres bildreportage är också otroligt roliga att kika på! även medlemmarnas system! Är inne ett antal ggr om dagen och kommer att fortsätta med det så länge jag är hifi-intresserad och det hoppas jag att jag kommer att fortsätta vara! |
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 06:39:48
|
Tack marbrink...
Precis som sladd skriver, är kvantitet inte det viktigaste för ett forum. Men visst är det kul med rekord... !
Nedanstående notering har varit nära att ryka flera gånger men den står sig ännu:
Active Users Record: 162 | Record Set On: 2003/01/28 at 20:50:06
Inför framtiden har vi pratat om att fokusera lite mer på avdelningen "Hårdvara". Att jämföra produkter i bildreportageform helt enkelt. Ett svårt och kanske känsligt ämne, men man kan ju bara beskriva vad man hör. Alltså blir det subjektiva redogörelser...
Vi startar med en internuppgörelse från högtalarbyggandets ädla konst... |
 |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 23:03:52
|
Detta forumet är Guld. För ett halvår sedan visste jag inte vad DIY stod för.  Men nu j-vlar!   |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
 |
|
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 07:24:08
|
| Kul att det växer. Tror nog det är en hel drös icke registrerade användare också som läser på forumet. |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 11:25:34
|
"Tror nog det är en hel drös icke registrerade användare också som läser på forumet."
Ja, det brukar vara ungefär 50% enligt statistiken.
|
 |
|
| |
Topic  |
|