HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 har ni ngn särskild försäkring till grejorna?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/03/13 :  11:21:16  Show Profile Send niklass a Private Message
Tjenare!

hur har ni gjort med försäkring av er utrustning, har ni kollat upp vad som gäller i villa/hem-försäkringen? tecknat ngn annan typ samlarförsäkring eller så?

jag var på gång och skulle försäkra mina skivor för ett tag sen men det kunde man inte, man kan bara försäkra frimärken och ngt mer som samlarförsäkring men inte skivor.... tycker jag var trist.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/03/13 :  13:39:53  Show Profile Send niklass a Private Message
är det ingen som har funderat ngt på detta?

eller är det en mörk hemlighet som alla vill hålla inom sig? ;)

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2003/03/13 :  14:08:40  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
Har bar grejer som inte går sönder och jag annser mig inte som klantig då jag har ganska så lång erfarenhet av hifi och vet vad jag gör. Dock bor man på landet och fann då att det var mycket bättre att lägga pengarna på ett bra larm samt att man har en bra hemförsäkring från början (obegränsat lösöre). Räcker åt mig, men spara ALLTID dina kvitton även om du köper Beg.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/03/13 :  14:09:03  Show Profile Send n/a a Private Message
Allrisk som tillägg är alltid bra att ha om man bygger själv, en tappad mätprob kan bli ganska dyrt. Självrisk 1000kr. Ca:400/år och den täcker mycket annat också.
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/03/13 :  14:27:45  Show Profile Send niklass a Private Message
ok, ja lite såna grejer är inte så dumt jag tänkte på fullvärdesförsäkringar på anläggningen vid stöld eller brand eller ngt sånt... e d ngn som har det eller rättare sagt har lyckats teckna ngt sånt...?

/n

Denon 3600 |

Go to Top of Page

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2003/03/13 :  14:53:34  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
Det går att täkna det i fall du vill, bara att betala.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000