hur har ni gjort med försäkring av er utrustning, har ni kollat upp vad som gäller i villa/hem-försäkringen? tecknat ngn annan typ samlarförsäkring eller så?
jag var på gång och skulle försäkra mina skivor för ett tag sen men det kunde man inte, man kan bara försäkra frimärken och ngt mer som samlarförsäkring men inte skivor.... tycker jag var trist.
Har bar grejer som inte går sönder och jag annser mig inte som klantig då jag har ganska så lång erfarenhet av hifi och vet vad jag gör. Dock bor man på landet och fann då att det var mycket bättre att lägga pengarna på ett bra larm samt att man har en bra hemförsäkring från början (obegränsat lösöre). Räcker åt mig, men spara ALLTID dina kvitton även om du köper Beg.
Allrisk som tillägg är alltid bra att ha om man bygger själv, en tappad mätprob kan bli ganska dyrt. Självrisk 1000kr. Ca:400/år och den täcker mycket annat också.
ok, ja lite såna grejer är inte så dumt jag tänkte på fullvärdesförsäkringar på anläggningen vid stöld eller brand eller ngt sånt... e d ngn som har det eller rättare sagt har lyckats teckna ngt sånt...?