Fick hem Pink Floyd "Wish you were here" på CD i dag från ginza. Det var en remaster för 99:-.
Jag har två st "Wish you were here" på vinyl men jag har för tillfället inte någon vinylsnurra hemma(så kommer det att vara några månader nu) så jag var ju tvungen att köpa den på CD så jag kan lyssna på den, som enligt mig är det bästa albumet genom tiderna!
Det är extremt dålig ljudkvalitet på CD:n! I låten "Shine on...", prcis när sången börjar och framåt så distar det otroligt mkt, låten "Have a cigar" låter som den är inspelad i en burk och sista delen av "Shine on..." är så brutalt vass. Jag börjar tom fundera på om jag har fått ett ex som är kasst Jag har ju bla "Shine on..." på Echoes och där låter den OK...
Man blir ju så j-a förbannad.... Tror det enda som kan få till någon förändring är att tillräckligt många klagar och lämnar tillbaka sina skivor. Men det lär väl inte hända. (Har du mailat Ginza?)
Sämre än Echoes? Otroligt... Hade tänkt klistra in en länk till en tråd, men sökfunktionen här på forumet fixade tydligen inte min sökning (sök på Echoes och mitt id).
Se om du hittar länken till Markkus site. Han har gjort flera tester på olika PF utgåvor.
Har den där skivan både på vinyl och cd. Osäker om det är en remaster. Tycker inte att den är det minsta vass. De akustiska gitarrerna låter väldigt bra tycker jag särskilt på titellåten. Och så den fösta 10 min långa instrumentala låten med varma moogsyntar är härlig att lyssna på. Jag hade den som testplatta en gång när jag köpte min fösta riktiga anläggning 1996.