HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 böjtålighet hos kabel..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

norman
Member

127 Posts

Posted - 2003/03/14 :  00:17:08  Show Profile Send norman a Private Message
.. hur mycket tål t.ex. rg62 (med solid ledare i mitten) att böjas fram och tillbax innan mittledaren går av?
Tänkte köra den till mina slutsteg då den är billig och borde ha bra skärm.. men är lite orolig för att den kommer att gå av av allt ur och inkopplande som man roar sig med..

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/03/14 :  00:53:52  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Så länge du inte verkligen går in för att böja den hårt så tror jag den klarar sig. Du får väl vara lite försiktig.

Det är värre med fiberkablar har jag hört.
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1477 Posts

Posted - 2003/03/14 :  06:43:28  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
det är ingen större fara med att koppla fram o tilllbaka med RG-62, skulle tro att det är ok med en böjradie som en tennisboll eller något större.
[zvenzon] -helt rätt! det är känsligt med fiberkabel, normalt minsta böjradie för allmän telekom-fiber är ungefär en handboll..mindre böjningar kan ge mikrosprickor i glasfibern och det ger reflektioner, dämpning medmera.

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2003/03/14 :  14:08:37  Show Profile Send norman a Private Message
Tackar!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000