Är ofin och inleder med en fråga! Funderingar finns på att byta dac. Har en modifierad Teac t1 transport dacen är nu en tvådelad dpa med 5-7 år på nacken dock lite modifierad av Harmony. Är "nöjd" det spelar bra men eftersom jag är "sjuk" vill jag ha något bättre!
jag känner inte till din nuvarande dac Jag köpte Cambridge s700 för 4400 och jag väldigt nöjd med ljudet. Dessutom funkar den som en isolationsplatform med cd:n ovanpå =)
Jag lånade hem Perpetual Tech p3 (12500 pix) och MSB link (deras billigaste 5900 pix kommer inte ihåg beteckningen) och s700.
Ljudbetygen är mina egna åsikter och gäller i mitt system.
MSB hade aldeles för mycket brus/brum från nätdelen. saknar detaljer och luftighet i ljudet.
P3 lät bra men ljudet ville liksom inte spela ut från högtalarna och få högtalarna att försvinna. lite för mycket 2 högtalare som spelar. Dessutom tokdyr.
Cambidges700 vann helt klart med sin musikalitet och sin förmåga spela ut från högt och få en att njuta av musiken och glömma. Helt strålande enligt min mening luftigt och detaljerat allt ifrån bas till diskant
Låna hem en och prova är mitt råd =)
/fille
anläggning: Nad 319 förstärkare Marantz ki 63 som transport Audiovector m1 sig högtalare