| Author |
Topic  |
|
Karl Banan
Member

165 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 09:33:51
|
Tycker man inte om långsamma stämningsuppbygganden så är nog WYWH inte rätt skiva att lyssna på. Men då finns ju alltid "utfyllarna" Have a cigar och Wish you were here som även de är starka kort. Sedan vill jag ju inte försvara PF till all oändlighet heller, det finns ju annan musik och andra grupper som tilltalar mig mer.
SZR: Det var väl ändå ganska oskyldiga utvävningar. Det ena handlade till och med om musik. Annat är det i tråden "CREMONA Demo i Göteborg 14/3"
K.B. |
...I'd like to introduce... Mr. Lee Underwood on lead guitar, please... |
 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 01:48:51
|
Pink Floyd är tidlösa. De håller för hur många spelningar som helst. När vi skall ut och vandra, har lämnat staden och asfalten kanske 5 på morgonen och når på kvällen högfjället så sätter vi alltid på Pink floyd och saktar ner, obeskrivbart. kolla in deras site där kan man ladda ner en fräck skärmsläckare som ändrar sig under dygnets timmar. Man kan också titta på deras videor.Jag har vaknat en natt med en mardröm: någon hade bytt ut mina Pink Floyd skivor mot thomas ledins.  |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 09:11:30
|
Kan inte hitta den skärmsläckaren...???!!! Har du en länk, månne? |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 12:06:49
|
Hej Stefan, gå in på www.pinkfloyd.com klicka på "echoes" sedan på "visit the echoes website" ,alla deras albumsidor dyker upp. Längst upp på skärmen dyker då " pink floyd echoes" upp. Lägg markören där så dyker "downloads" upp. Klicka där så är du framme. Annars finns det mycket matnyttigt där. Alla texter/lyrics exempelvis. Lycka till !
|
Veckans skiva, här ! |
 |
|
|
joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 21:48:36
|
Jag skall göra en riktig tuffing och påstå att det Floyd-album jag gillar absolut bäst är THE FINAL CUT. En tveklös höjdare som är lika aktuell idag som då om man bara byter ut lite geografi. Att detta är en Watersk solo-utflykt i Floyds namn bryr jag mig inte om. Jag håller den för att vara No 1.
"and as the windshield melts and my tears evaporate leaving only charcoal to defend finally I understand the feelings of the few ashes and diamonds, foe and friend we are all equal in the end" |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 00:27:51
|
Jag gillar flumperioden med "Umma Gumma" och "Atom Heart Mother". Sen gillar jag också "Animals". "Final Cut" är en annan outsider. "Division Bell" är faktiskt också riktigt bra. Men det är omöjligt att kora någon segrare. The Wall är faktiskt lite uttjatad. Dom övriga är redan nämnda och självskrivna. |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 00:32:33
|
| Imorrn ska jag köra Welcome to the Machine. Jag älskar ljudet i början. Tjon, tjon, tjon. Daffff! |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
Jogus
Member

79 Posts |
Posted - 2003/03/21 : 11:17:35
|
Dark side of the moon! och då på Mobile-Fidelity vinyl, den är helt grym! Har själv lyckats hitta 2st ex av den. Hittar ni den så köp och vårda den sen ömt.
Johan, Lefflers HIFI |
Lefflers arbetare www.lefflers.se |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/03/21 : 11:40:01
|
Lyssna på welcome to the machine i hörlusar och man blir helt vimsig. Tjon vänster, tjon höger,tjon vänster, tjon höger,tjon vänster, tjon höger, |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
|
srv
Member

377 Posts |
Posted - 2003/03/22 : 10:25:24
|
Dark Side Of The Moon, och då på ULTRADISC 24 Karat Guld , vårdas ömt, MvH, SRV
Texas Flood........ |
Edited by - srv on 2003/03/22 10:26:28 |
 |
|
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2003/03/22 : 12:51:23
|
Dark side of the moon! och då på Mobile-Fidelity vinyl, den är helt grym! Har själv lyckats hitta 2st ex av den. Hittar ni den så köp och vårda den sen ömt.
Johan, Lefflers HIFI
Dom kan du sälja nu!! Den nya LP släppet kommer vara det bästa enligt flertalet personer.
Audiophiles already have hi-rez: the LP (John Atkinson, Stereophile) |
 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2003/03/22 : 17:42:08
|
Jag har en fin bild på Pink Floyds bästa album. hur gör jag för att få med den i forumet ?
hobbe |
 |
|
|
Bigfoot47
Starting Member
42 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 21:48:05
|
Jag älskar "Delicate sound of thunder" från 1988. Fast det är ju en live dubbel så den räknas kanske inte, men bra är den.
 |
Not funny anymore! Billy Falcon -90 |
 |
|
Topic  |
|