Har blivit erbjuden ett edison 19 på 2x15w ca. 10 år gammalt och i bra skick(icke mint). Han har begärt 3000kr inkl. nya rör. Min fråga är, då jag är nybörjare inom rörsvängen: Är detta ett bra pris? Är det någon som vet vad de låg på(relativt ointressant med tanke på valuta-fluktueringen). Står de sig i värde de närmsta åren eller går de utför i pris snabbt? Lite funderingar som sagt. Vore lika glad som våren om jag fick svar på dessa nybörjarfrågor.
MVH Tomas
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Edison 19 är en fejk. Det är alltså inte Perka som står bakom denna.
Saxat från Triod-ljuds hemsida:
"Varning! Det florerar en mindre bra kopia på Edison 18 utförd av en elektronikreparatör från Stockholms södra förorter. Han har helt enkelt stulit namnet och kallar detta tvivelaktiga alster för "Edison 19" Utomlands finns även en del kopior men dessa lär knappast drabba oss här i Sverige. Jag vill bestämt avsäga mig allt ansvar gällande dessa förstärkare!"
Jag älskar verkligen detta härna forumet. Mängder med tack till Joakim för ett snabbt och avslöjande svar. Och lika mycket tack till moderatorerna för att dom orkar hålla uppe detta forum för både vilsna och belästa.
MVH Tomas
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se