HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Wayne Shorter "High Life"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/03/17 :  11:41:47  Show Profile Send struts a Private Message
Köpte Wayne Shorter´s "High Life" från 1995 nyligen och sen dess har jag knappt spelat något annat. Basisten Marcus Miller har producerat och har även en ganska framträdande plats i musiken som har ganska mycket Weather Report känsla i sig. Men det trevligaste är Wayne Shorters blåsarrangemang som är relativt "mjuka" i sin framtoning tillsammans med en del stråkar.
Saxofonisten Wayne shorter som varit aktiv sedan 50talet är verkligen en av de "största" genom tiderna som han befäster med den här produktionen som jag har tror kommer att bli en klassiker i genren.
Rekommenderas starkt/struts

Gabe
Member

536 Posts

Posted - 2003/03/17 :  12:58:16  Show Profile Send Gabe a Private Message
Då kanske du är intresserad av att Wayne Shorter har en ny CD på gång, döpt till "Alegria".
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/03/17 :  13:47:38  Show Profile Send struts a Private Message
Kan inte säga annat än jaaa!
Go to Top of Page

mus
Member

262 Posts

Posted - 2003/03/18 :  09:30:50  Show Profile Send mus a Private Message
Struts,
Jag läste din rekommendation igår och tänkte att den skivan måste man kolla upp. På väg hem från jobbet hörde jag på radion att Mr Shorter spelar live ikväll här i byn! Vilket sammanträffande. Jag ringde direkt och det finns fortfarande biljetter så ikväll skall jag på konsert :-)
"Wayne Shorter Quartet avec Danilo Perez, John Patitucci et Bran Blade".
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/03/18 :  09:44:58  Show Profile Send struts a Private Message
Avundsjuk, avundsjuk, avundsjuk.........................
Go to Top of Page

mus
Member

262 Posts

Posted - 2003/03/19 :  13:24:05  Show Profile Send mus a Private Message
Tänkte bara framföra mina intryck efter konserten igår:

WOW!

Snacka om medryckande musik! Jag satt och stampade med foten, trummade med fingrarna och lirade piano på mina lår i en timma och 25 minuter! Det svängde något grymt.

Och jag som inte gillar sax i vanliga fall.

Det här var som en bra trio med en glad saxofonist som extra krydda. Om man skall plocka ut individuella musiker ur den här väl samspelta kvartetten måste det bli John Patitucci, basisten. Han hade en ganska stor roll och man förstår varför, han lirade med en härlig känsla och med rytmer som gjorde att man bara satt med ett dumt grin i ansiktet. Kanske skall tilläggas att ståbas är ett av mina favoritinstrument.

Mycket inspirerande att höra, nu skall det beställas skivor!
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/03/19 :  13:40:30  Show Profile Send struts a Private Message
Kul att du blev upplyft av konserten och det gjorde mig bara mer avundsjuk. John Patitucci tror jag har gjort en slags hyllnings skiva till Jaco Pastorious som jag hört en del av på nätet, det jag hört lät helt sagolikt bra.
Mvh/struts
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/03/19 :  13:49:00  Show Profile Send struts a Private Message
Kom på att cd`n heter "Who loves you"(A tribute to jaco Pastorius) som Michael Brecker och John Patitucci gjort tillsammans.
Go to Top of Page

Gabe
Member

536 Posts

Posted - 2003/03/21 :  09:40:16  Show Profile Send Gabe a Private Message
Den måste jag också kolla upp. Tack för tipset!
Go to Top of Page

stegg
Member

109 Posts

Posted - 2003/03/21 :  18:51:29  Show Profile Send stegg a Private Message
Mus

Vad är väl en bal på slottet....

På tal om Patitucci, jag har en annan skiva med herrarna Hancock, Brecker,Hargrove, Patitucci och Blade som jag varmt rekomenderar. Den heter Directions in music, med undertitelen: celebrating M iles Davis & John Coltrane.( jag är i en Miles-fas just nu)
Mmmmmm
Go to Top of Page

mus
Member

262 Posts

Posted - 2003/03/22 :  09:45:52  Show Profile Send mus a Private Message
stegg,

jag har hört om den cd´n någonstans, skall försöka få lyssna till den innan jag köper eftersom jag brukar ha svårt för michael brecker...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000