Jag tänkte höra om det finns någon som har någon erfarenhet av Ljudtekniska Sällskapets högtalarbygge. Jag har inte byggt några högtalare innan,men någon gång måste man ju prova. De jag tänkte på var i första hand deras lilla modell som de kallar S1. Jag hade tänkt mig att använda 18mm limträskivor i bok som lådmaterial, skulle det funka tror ni? /Morgan
e ingen expert men 188 massivt trä tycker jag låter lite lite...vanligt trä har ju en förmåga att vilja "spela med" kanske 16mm mdf+ 18mm limträ med akustikt dämplim? låter som det kunde bli en riktigt resonansdöd låda tycker jag
Do never underestimate the power of a large number of morons!
Det kanske är bättre och lägga en mdfskiva invändigt som du säger. Ingen som har lyssnat på denna högtalare som kan säga något om den? Själv hade jag tänkt att kombinera den med en subbas till. /Morgan
Sorry men jag har inte lyssnat på den men däremot F1 en del. Tror som marran säger att massivträ inte är så bra. Åtminstone inte genomgående. S1 är nog annars bra men själv så skulle jag valt LTS-2V-F1 eller vad den heter... Har ju själv något liknande.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion