| Author |
Topic  |
|
|
duck77
Member

135 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 21:16:06
|
Tjena gubbs!
Är ny på forumet, men har förstått att det finns en heldel expert råd här.
Frågor: Har en Pioneer DVD 747A som används som alt i ett maskin cd sacd film tittande osv Och som förstärkare en Sherwood R963 och till högtalare Paradigm Monitor 7. Ja allt var frid och fröjd till att jag råkade lyssna till ett par Dynaudio Contour Special Twenty-Five, och ett par Mårten design Monk. Ja skit också måste uppgradera första tanken, dom stativarna spelade så mycket bättre på alla sätt och grävde djupare och tajtare i basen än vad mina golvare gjorde. Nu kollade jag inte vad som drev hela kalaset, dumt gjort. Och vad tror ni, vad ska man satsa på. Rimligen på något i samma pris klass, ja så resonerar jag i alla fall. Jag har tre kandidater Monitoraudio nya silverserien och då S10 den största golvaren ligger runt 15 tusen tror jag. Eller GR10 för ca:18tusen, och ja då ligger ju M Design Monk i den pris klassen också. Eller kanske Dynaudio Contour 1.3 MKII. En tanke finns ju att med tiden byta ut hela surrond kalasset till samma serie.
Tacksam för en utredning av detta.
/Sjosse
|
|
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 23:03:51
|
| Hur stort är ditt lyssningsrum? Lyssnar du på hög eller låg volym? Jag tycker stativhögtalare som regel måste spelas på högre volym än golvare för att kunna leverera ett fylligt och dynamiskt ljud. |
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 11:53:49
|
| Monitor Audio Gold Reference 10 staivhögtalaren kostar 12500kr, och inte 18000kr. Golvare, Gold Reference 20, kostar 23000kr. Tänkte bara rätta dina prisuppgifter. |
Give me my medal because I bleed for it. |
 |
|
|
PP
Starting Member
43 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 12:20:58
|
| GR 10 kan du få för 11kkr från esoterisk. |
::: Helt grön på området ::: |
 |