| Author |
Topic  |
|
|
Fegis
Starting Member
3 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 21:58:59
|
Hej, har en fråga som kanske kan tyckas vara lite dum men jag har köpt ett par begagnade golvhögtalare som inte har hål för spikes, då är frågan vad jag skall använda istället. Har sett några "högtalarfötter" på något ställe, är det något att ha eller vad skall jag göra?
/Fredrik |
|
|
Merkurius
Member

1750 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 22:04:49
|
Du kan använda fötter från Sonic design (SD) det är små gummi liknande fötter.
Sen finns det också fötter från Soundcare som jag tror är självhäfftande. |
 |
|
|
Fegis
Starting Member
3 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 00:03:14
|
Ahh, hade uppenbarligen inte läst ordentligt. Ser nu att Soundcare:s Superspike är självhäftande och att Vibra Absorbent också skulle fungera. Jag antar att det märks skillnad mellan dem, annars skulle inte Absorbenten vara billigare. Nu är frågan, hur sitter Vibran fast? Ställer man bara högtalarna på den eller är den också självhäftande. Och hur effektivt är det självhäftanade fästanordningen på superspiken? Är det permanent, eller kan man byta om man beslutar sig för någon annan lösning? Någon som har råd eller erfarenhet, hör av er! |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 00:15:37
|
| Vilket man föredrar, hårda fötter som spikes eller soundcare, eller mjuka som SD eller Vibra, beror på tycke & smak samt vilka högtalare du har och på vilken typ av golv/rum! Det enda råd du kan få är att prova själv. Köp sedan det du tycker passar bäst. |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
Edited by - SZR on 2003/03/19 00:16:19 |
 |
|
|
n/a
deleted

776 Posts |
|
| |
Topic  |