Nu vill jag ha lite tips på stativhögtalare. Naturligtvis så kommer jag att provlyssna innan köp men jag vill veta om det finns några som sticker ut, eller rent av vilka man ska akta sig för.
M-Smak: Lyssnar mycket på allt. Kanske mest musik likt Emilliana Torrinis och punk (Nirvana).
Det skadar inte om den har hyffsade basresurser (är lite basnarkoman),dock inget krav.
Jag kommer nog att köpa ett par beg högtalare, så ni kan då även tippsa om högtalare för uppåt 8-9k
Är det så klokt att satsa på stativhögtalare när man är basnarkoman? Du offrar ju just bastrycket och lågbasen med ett par stativare. Är du basnarkoman så är det ju just detta du prioriterar..
Akhenaton: Men då jag har ett mycket litet rum så kan jag inte ha golvare, jag är ju trotts att jag gillar mycket (men välljudande) bas ute efter välljud.
lite basnarkoman var det oxå.
Kanke formulerade mig lite dåligt. Ändrar huvud meddelandet.
quote: Du kan nog inte förvänta dig något köp då jag inte har möjlighet att provlyssna.
Men du har ju ett bra pris på stativhögtalarna.
Har du jämfört dem med den mindre modellen, A 42? Har du köpt sakerna på Reference audio? Är det Audience 52?
/Markus
ja och ja
Alltså jag är inte i behov av att sälja ville bara vara snäll typ. Bättre att nån använder dom än att dom står och möglar i någon garderob.
Som jag sa innan så var jag inte nöjd med dessa stativare tyckte dom va något vassa. Men iofs så köppte jag "Dynaudio contur 1.3se" och dom går inte riktigt att jämföra med varandra. Vill du lyssna så bor jag i sthlm. Men jag tror inte på 42:orna alls faktiskt. Om du vill ha mycket ljud för en billig peng och lyssnar mycket på hårdrock så tror jag du skall lyssna på DALI:s golvare (finns på hifi-klubben)
//jonas
"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picar