HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rega Jupiter/Naim CD5
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2003/03/19 :  20:23:08  Show Profile Send bliss a Private Message
Två frågor till forumet! Någon här som hört dyraste regan och billigaste naimen och som kan ge några synpunkter på dessa så skulle jag bli väldigt glad! Jag kör fattigmans naim nu, men det känns som att jag sneglar lite åt naimhållet. Rent generellt funderar jag på om de billigare modellerna från en dyrare tillverkare är ett vettigare köp än de dyrare modellerna från en billigare tillverkare. För ungefär samma penning sas och utan att blanda in vad jag själv har för ljudideal, ta hem och lyssna själv, et cetera. Tacksam för synpunkter och erfarenheter!

Oh by the way, which one's Pink?

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/03/19 :  23:21:06  Show Profile Send Rebo a Private Message
Sett den här?
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/reviewshtml/regajupitercd.html
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2003/03/20 :  16:46:23  Show Profile Send bliss a Private Message
Nej den hade jag inte sett. Tack för den länken! Vad gäller min andra fråga om vilket köp som är generellt vettigare måste det väl finnas fler än jag som funderat på!? Kom igen nu boys and girls...instegsmodell hos en dyrare/finare tillverkare eller toppmodell hos en billigare/(sämre?)tillverkare. Några reflektioner, tankar eller synpunkter?//bliss

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/03/20 :  17:11:40  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Hej, intressant även om, som du skriver, vissa generaliseringar måste göras..

När jag köpt högtalare har jag valt den billigaste modellen hos ett ett märke med betydligt dyrare grejer på programmet.

Jag vill tro att forskningen och utvecklingen som dessa företag håller på med till viss del avspeglar sig även i deras "budgetmodeller". Exempel på detta skulle kunna vara b&w´s nautilusprojekt, vars teknik ärvts av andra högtalarmodeller.

Inte att förglömma heller är känslodelen i att ha en produkt med ett välansett namn. /mvh micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000