HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 klarlack!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2003/03/20 :  11:08:01  Show Profile Send knutte a Private Message
jag undrar om någon vet om det finns klarlack på sprayburk för att klarlacka renslipad stålplåt? ska ju bara användas innomhus och som skydd för rost, så något starkt skydd behövs ju inte, kanske funkar med vanlig trälack???

Har någon sett en bordshare?

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/03/20 :  11:16:56  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Hallo!

När jag byggde mina högtalarstativ så sprayade jag på någon sorts klarlack... Dock sprayades den på efter jag målat dem med svart "body-färg" (som man använder på bilars underreden ibland). Har dock inte namnet kvar på lacken, men den fanns att köpa på OK/Q8 :)

Vanlig trälack... Jag tror inte att det fungerar så bra. Har svårt att föreställa mig att den skulle fästa bra.
Hammarlack fungerar väl? Kolla med din närmsta färghandel :)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

DanneS
Member

148 Posts

Posted - 2003/03/20 :  11:36:46  Show Profile Send DanneS a Private Message
Jag kan rekomendera Biltemas Klarlack 36-2381, 400 ml för 34.90 kr. Kanske inte är världens bästa, starkaste och sådär men den fungerar OK, till och med utomhus. Tänk bara på att lägga på flera tunna lager istället för få tjocka.

/Daniel
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1477 Posts

Posted - 2003/03/20 :  12:06:04  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
jag har använt kretskortslack till liknande applikationer, tycker det fungerar bra, den lack jag har använt ger ett segt lackskikt som tål lite stryk.

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2003/03/21 :  12:46:07  Show Profile Send knutte a Private Message
ja, jag har kollat på "mackarna" men deras kräver att man ska ha en färg under lacken...
likaså dom som lackar bilar säger att deras lacker behöver färg först.

järnhadeln kanske har nå´t?

Färghandeln hade inget för plåt överhuvud taget! bläää!

kretskorts lack låter väldigt dyrt... med tanke på att stativen är kanske stora!

DanneS: lackade du direrkt på plåten?

Har någon sett en bordshare?
Go to Top of Page

DanneS
Member

148 Posts

Posted - 2003/03/24 :  08:15:25  Show Profile Send DanneS a Private Message
Jag har klarlackat borstad aluminium och det funkade fint. Tror inte det skall vara några problem med att lacka på stål.

/Daniel
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2003/03/24 :  11:06:28  Show Profile Send bassman a Private Message
Det finns någon lack som man lägger på mässingsbeslag o.dyl., så att de inte ska oxidera, kommer inte ihåg namnet.

Det låter bättre med helrör på bänken
Go to Top of Page

Viktor
Member

210 Posts

Posted - 2003/03/24 :  11:32:18  Show Profile Send Viktor a Private Message
Testa LeTonkinois, skall fungera även på metall, ger kanonglans på min båt.

http://www.letonkinois.se/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000