| Author |
Topic  |
|
|
knutte
Member

347 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 11:08:01
|
| jag undrar om någon vet om det finns klarlack på sprayburk för att klarlacka renslipad stålplåt? ska ju bara användas innomhus och som skydd för rost, så något starkt skydd behövs ju inte, kanske funkar med vanlig trälack??? |
Har någon sett en bordshare? |
|
|
Wolfie
Member

752 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 11:16:56
|
Hallo!
När jag byggde mina högtalarstativ så sprayade jag på någon sorts klarlack... Dock sprayades den på efter jag målat dem med svart "body-färg" (som man använder på bilars underreden ibland). Har dock inte namnet kvar på lacken, men den fanns att köpa på OK/Q8 :)
Vanlig trälack... Jag tror inte att det fungerar så bra. Har svårt att föreställa mig att den skulle fästa bra. Hammarlack fungerar väl? Kolla med din närmsta färghandel :) |
Ingen ordning utan kaos! |
 |
|
|
DanneS
Member

148 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 11:36:46
|
Jag kan rekomendera Biltemas Klarlack 36-2381, 400 ml för 34.90 kr. Kanske inte är världens bästa, starkaste och sådär men den fungerar OK, till och med utomhus. Tänk bara på att lägga på flera tunna lager istället för få tjocka.
/Daniel |
 |
|
|
mr. Triatic
Member

1477 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 12:06:04
|
| jag har använt kretskortslack till liknande applikationer, tycker det fungerar bra, den lack jag har använt ger ett segt lackskikt som tål lite stryk. |
Livet är för kort för mono |
 |
|
|
knutte
Member

347 Posts |
Posted - 2003/03/21 : 12:46:07
|
ja, jag har kollat på "mackarna" men deras kräver att man ska ha en färg under lacken... likaså dom som lackar bilar säger att deras lacker behöver färg först.
järnhadeln kanske har nå´t?
Färghandeln hade inget för plåt överhuvud taget! bläää! kretskorts lack låter väldigt dyrt... med tanke på att stativen är kanske stora!
DanneS: lackade du direrkt på plåten? |
Har någon sett en bordshare? |
 |
|
|
DanneS
Member

148 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 08:15:25
|
Jag har klarlackat borstad aluminium och det funkade fint. Tror inte det skall vara några problem med att lacka på stål.
/Daniel |
 |
|
|
bassman
Member

402 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 11:06:28
|
| Det finns någon lack som man lägger på mässingsbeslag o.dyl., så att de inte ska oxidera, kommer inte ihåg namnet. |
Det låter bättre med helrör på bänken
|
 |
|
|
Viktor
Member

210 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 11:32:18
|
Testa LeTonkinois, skall fungera även på metall, ger kanonglans på min båt.
http://www.letonkinois.se/ |
 |
|
| |
Topic  |
|